سوریه؛ پیشروی ارتش در درعا و حمله اسرائیل به یک انبار سلاح

سوریه؛ پیشروی ارتش در درعا و حمله اسرائیل به یک انبار سلاح
Copyright 
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موشکهایی که از سوی هواپیما‌های اسرائیلی شلیک شده بود انبار مهمات و سلاحی را هدف قرار داده‌اند که به نیروهای غیرسوری وفادار به رژیم بشار اسد تعلق داشته است.

آگهی

ارتش سوریه کنترل بخش‌هایی از منطقه «لجاه» در شمال شرقی درعا را در اختیار گرفت. بنا بر اعلام مقامات سوری این عملیات بخشی از حمله برای بازپس‌گیری شمال‌شرق کشور از مخالفان بوده است.

به گزارش رویترز و به نقل تلویزیون المناره حزب‌الله، روستای بصر الحریر که در روزهای گذشته هدف بمباران‌های فراوان بوده نیز در این حمله به تصرف ارتش سوریه درآمده است. نیروهای حزب‌الله لبنان همچنان در این مناطق برای پشتیبانی از دولت بشار اسد مبارزه می‌کنند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از سوی دیگر به گزارش سازمان ملل متحد، تاکنون بیش از ۴۵ هزارتن از ساکنان منطقه درعا در پی درگیری‌های شدید ارتش سوریه با مخالفان مسلح از این منطقه گریخته‌اند.

این درحالی است که ارتش سوریه اعلام کرد بامداد سه‌شنبه پنجم تیرماه، دو موشک اسرائيلی مناطقی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق را هدف قرار داده است. سازمان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ارتش این کشور موفق نشده است این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کند. گرچه هنوز اطلاعی از خسارات و تلفات این حمله در دست نیست.

منطقه اللجاه درعا که به تصرف ارتش سوریه درآمده است. عکس از رویترز

به گزارش این سازمان حوالی ساعت یک بامداد موشک‌هایی که از سوی هواپیما‌های اسرائیلی شلیک شده بود انبار مهمات و سلاحی را هدف قرار داده‌اند که به نیروهای غیرسوری وفادار به رژیم بشار اسد تعلق داشته است.

ایران متحد اصلی رژیم سوریه در منطقه است و از بسیاری از شبیه‌نظامیان حامی بشار اسد پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می‌کند. اسرائیل حضور روبه رشد ایران در سوریه را تهدیدی جدی علیه امنیت خود می‌داند و تاکنون بارها به مواضع نیروهای منسوب به ایران در سوریه حمله کرده‌ است.

سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به پرسشی در این‌باره به خبرنگار رویترز گفت درباره گزارش‌ رسانه‌های خارجی اظهار نظر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا خطاب به مخالفان اسد: روی حمایت نظامی ما حساب نکنید

سامانه پاتریوت اسرائیل به یک پهپاد در مرز سوریه شلیک کرد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوریه؛ انفجارهای شدید در پایگاه نظامی در نزدیکی دمشق

مرگبارترین روز حملات در جنوب سوریه؛ دستکم ۴۶ نفر کشته شدند

کشته شدن فرمانده ارشد سپاه در حمله هوایی به ساختمانی در کنار سفارت ایران در دمشق