باربی مهندس ربات به بازار آمد

باربی مهندس ربات به بازار آمد
Copyright 
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این عروسک جدید که روز سه‌شنبه معرفی شد بناست دختربچه‌ها را تشویق کند تا مهارت‌های برنامه‌نویسی را یاد بگیرند.

آگهی

نسخه تازه عروسک معروف باربی این‌بار به حرفه مهندسی رباتیک روانه بازار شد. این عروسک جدید که روز سه‌شنبه معرفی شد بناست دختربچه‌ها را تشویق کند تا مهارت‌های برنامه‌نویسی را یاد بگیرند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مهندس رباتیک باربی، شلوار جین به پا دارد، تی‌شرت می‌پوشد و عینک محافظ چشم مهندسان کامپویتر را بر چشم دارد. بسته حاوی این عروسک دفترچه‌ای نیز دارد که شش درس پایه لازم برای برنا‌مه‌نویسی را به کودکان آموزش می‌دهد؛ درسهایی شامل منطق، ریاضی، چگونگی حل مسأله و پیش‌نیازهای ابتدایی برنامه‌نویسی.

عروسک تازه باربی بناست دختربچه‌ها را به یادگیری برنامه‌نویسی تشویق کند.

این درسها به دختربچه‌ها نشان می‌دهد چطور می‌توان روبات ساخت و برنامه‌ای نوشت که روبات با آن حرکت کند و حتی در مهمانی برقصد. عروسک تازه باربی با همکاری شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات تینکر (Tynker) طراحی و ساخته شده است.

براساس آمار سال ۲۰۱۷ وزارت بازرگانی ایالات متحده، زنان تنها ۲۴ درصد از مشاغلی را در اختیار دارند که به بخشهای دانش، فناوری، مهندسی و ریاضیات مربوط می‌شود.

سازندگان عروسک‌ باربی در طول ۶۰ سال فعالیت خود عروسکهایی با بیش از ۲۰۰ حرفه و پوشش مختلف ارائه کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به رئیس‌جمهور، فضانورد و سازنده بازی‌ ویدئویی نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رژه عروسک‌های مکزیکی در روز جهانی عروسک‌ گردانی

نمایش عروسک‌های باربی که با الهام از چهره زنان پیشرو طراحی شده‌اند

چرا طراحی هواپیماها در سال‌های آینده به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد؟