دستور قاضی آمریکایی: کودکان مهاجر نزد خانواده های خود نگهداری شوند

دستور قاضی آمریکایی: کودکان مهاجر نزد خانواده های خود نگهداری شوند
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دانا سابرو، قاضی فدرال این حکم را به دنبال دادخواست ارائه شده از سوی «اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا» صادر کرد.

آگهی

به حکم یک قاضی فدرال در آمریکا ماموران اداره مهاجرت این کشور از این پس اجازه نخواهند داشت مهاجرانی را که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شده اند از فرزندانشان جدا کنند.

طبق حکم این قاضی فدرال آن دسته از کودکانی که پیش از این از خانواده های خود جدا شده اند نیز باید با نزد آنها نگهداری شوند.

دانا سابرو، قاضی فدرال این حکم را به دنبال دادخواست ارائه شده از سوی «اتحادیه آزادی های شهروندی آمریکا» صادر کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بیش از ۲۳۰۰ کودک از ماه مه تاکنون و به دنبال اجرای سیاست «مدارا در حد صفر» دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از خانواده های مهاجرشان جدا شده اند. دولت فدرال در چهارچوب این طرح قصد دارد تمامی افرادی را که به طور غیرقانونی وارد این کشور می شوند تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

بنا به حکمی که قاضی دانا سابرو صادر کرده است دولت فدرال آمریکا موظف است ظرف مدت ۱۴ روز تمامی کودکان زیر پنج سال را همراه با خانواده هایشان نگهداری کند. طبق این حکم کودکان بالای پنج سال نیز باید حداکثر ظرف ۳۰ روز همراه با خانواده های خود نگهداری شوند.

حکم این قاضی فدرال می تواند دولت آمریکا را مجبور کند که کودکان جدا شده از خانواده هایشان را نزد آنها برگرداند. با این حال دولت دونالد ترامپ می تواند نسبت به حکم صادر شده تجدید نظر خواهی کند.

رئیس جمهوری آمریکا روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) فرمانی اجرایی صادر کرد که براساس آن سیاست جدایی فرزندان مهاجران از خانواده هایشان خاتمه می یابد. با این حال در این فرمان تکلیف آن دسته از کودکانی که پیش از صدور این فرمان از خانواده های خود جدا شده اند مشخص نشده است.

قاضی دانا سابرو در سال ۲۰۰۳ میلادی از طرف جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری وقت آمریکا به سمت قاضی فدرال ایالت کالیفرنیا منصوب شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کودک ۱۱ ساله تایلندی پس از ازدواج با مرد ۴۱ ساله تحت حمایت دولت قرار گرفت

کودک یکساله در دادگاه مهاجرت آمریکا

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها