تظاهرات مردم خرمشهر برای آب

شبکه‌های اجتماعی
شبکه‌های اجتماعی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در حالی که بحران کم‌آبی و خشکسالی از مدت‌ها پیش دامان بسیاری از مناطق ایران را گرفته، مشکل شوری آب در خوزستان، به ویژه در شهرهای آبادان و خرمشهر به حد خطرناکی رسیده است.

آگهی

گروهی از مردم خرمشهر روز جمعه هشتم تیر ماه برای اعتراض به کم ‌آبی و شوری بیش از حد آب در این شهر تظاهرات کردند.

راهپیمایان که در برابر مسجد جامع خرمشهر تجمع کرده بودند با سر دادن شعار «حیاتی حیا کن، خرمشهر را رها کن» نسبت به عملکرد ولی‌الله حیاتی، فرماندار این شهر اعتراض کردند. آنها همچنین با شعار «مسئول بی‌لیاقت نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» اعتراض خود را به مدیران شهری در بحران جاری کم‌آبی نشان دادند.

مسجد جامع خرمشهر محل نمادین مهمی است که یادآور تصویر معروف سربازان ایرانی پس از آزادی خرمشهر در این مکان است.

در حالی که بحران کم‌آبی و خشکسالی از مدت‌ها پیش دامان بسیاری از مناطق ایران را گرفته، مشکل شوری آب در خوزستان، به ویژه در شهرهای آبادان و خرمشهر به حد خطرناکی رسیده است. در روزهای گذشته در رسانه‌ها تصاویری از شهروندان آبادانی که برای دریافت آب شرب صف بسته بودند منتشر شد. گروهی از مردم آبادان نیز در روزهای گذشته برای اعتراض به کم‌آبی و کیفیت بد آب شرب، در برابر ساختمان شرکت آبفا در این شهر تجمع کرده بودند.

آبفا از تاریخ ۲۹ خرداد در آبادان، آب شرب شهروندان را سهمیه‌بندی کرده است.

وعده‌های دولت برای آب خوزستان

وزیر نیرو در ۲۷ خرداد گذشته گفته بود مشکل کیفیت آب آبادان، خرمشهر و شادگان تا ۱۵ تیرماه برطرف می‌شود. رضا اردکانیان در پاسخ به پرسشی در مورد شوری آب تعدادی از شهرها و روستاهای استان خوزستان گفت: «عملیات یکی از بزرگترین طرح‌های آبرسانی برای شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان و همین طور روستاهای این منطقه از ۹ ماه پیش شروع شده و تا ۱۵ تیرماه به اتمام می‌رسد.»

وزیر نیرو در مورد کیفیت آب تهران و احتمال جیره‌بندی آن در پایتخت گفت: «کیفیت آب تهران عالی است و برای کمیت آن نیز مردم همراهی خواهند کرد تا با مشکل مواجه نشویم. در صورتی که همراهی نشود مجبور به جیره‌بندی هستیم اما چنین چیزی پیش‌بینی نمی‌شود چون حتما مردم تهران صرفه‌جویی می‌کنند و تابستان را بدون مشکل طی می‌کنیم.»

در روزهای گذشته اخباری نیز در مورد احتمال جیره‌بندی آب در اصفهان نیز منتشر شده بود، اما مسئولان این اخبار را تکذیب کردند. با این حال از اصفهان گزارش می‌رسد که بنا به تصمیم شرکت آبفا برای پرهیز از جیره‌بندی آب، فشار آب در این کلان‌شهر افت پیدا کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر کشور ایران: در خرمشهر کسی کشته نشده است

واکنش تند امیرعبداللهیان به مقام‌های طالبان در مورد حق‌آبه ایران: به رسمیت نمی‌شناسیمتان

افزایش فقر و آوارگی در عراق در پی خشکسالی و سدسازی‌های ایران و ترکیه