«فوتبالیست‌های تایلندی گرفتار در غار احتمالا هنوز زنده‌اند»

  «فوتبالیست‌های تایلندی گرفتار در غار احتمالا هنوز زنده‌اند»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دوازده پسر نوجوان که بین ۱۱ تا ۱۶ سال سن دارند به همراه مربی ۲۵ ساله‌شان، هفته گذشته پس از شدت گرفتن سیلاب ناشی بارش سنگین باران در غاری واقع در پارک جنگلی استان شمالی چیانگ رای کشور تایلند گرفتار شدند.

آگهی

با ناامید شدن گروه بین‌المللی امداد، این غواصان ویژه نیروی دریایی تایلند هستند که برای نجات ۱۲عضو نوجوان یک تیم فوتبال تایلندی و مربی‌ جوان‌شان درصدد یافتن راه خود در مسیر زیرزمینی ۱۰ کیلومتری و پر آب در غار لوآنگ هستند.

گروه بین‌المللی امداد و نجات متشکل از ۳۰ پرسنل ارتش آمریکا از شنبه گذشته در جستجوی اعضای تیم فوتبال نوجوانان هستند، عملیات نجاتی که به علت بارش شدید باران به کندی پیش می‌رود.

دوازده پسر نوجوان که بین ۱۱ تا ۱۶ سال سن دارند به همراه مربی ۲۵ ساله‌شان، هفته گذشته پس از شدت گرفتن سیلاب ناشی بارش سنگین باران در غاری واقع در پارک جنگلی استان شمالی چیانگ رای تایلند گرفتار شدند.

فرماندار استان چیانگ‌رای به خبرگزاری رویترز گفت:«غواصان هنوز باید راه خود را در ۲ یا ۳ کیلومتر باقی‌‌ مانده باز کنند.»

از سوی دیگر نیروهای پلیس با کندن حفره‌ای به عمق ۵۰ متر جعبه‌های کمک حامل غذا و آب را به داخل غار انداختند اما سخن‌گوی پلیس گفت این نیروها هنوز نتوانسته‌اند به محفظه‌ای که گمان می‌رود نوجوانان در آن پناه گرفته‌ اند، دست یابند.

گروه بین‌المللی امداد و نجات با یادآوری اینکه گمشدگان به آب شرب در غار دسترسی دارند، ابراز امیدواری کرد که نوجوانان می‌توانند هنوز زنده باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جشن بزرگ هندوها در مالزی؛ باورمندانی که به نشانه توبه قلاب به پوست خود می‌زنند

دادگاهی در تایلند فردی را به اتهام اهانت به خانواده سلطنتی به ۵۰ سال زندان محکوم کرد

جسد مرد آلمانی در یک فریزر در تایلند پیدا شد