اتریش با طرح اروپایی پذیرش پناهجو در خارج از خاک اروپا مخالف است

اتریش با طرح اروپایی پذیرش پناهجو در خارج از خاک اروپا مخالف است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدراعظم اتریش می گوید تاسیس مقرهای خاص پذیرش پناهجویان در خارج اما در نزدیکی مرزهای اروپا کاری بیهوده است و باعث افزایش حضور پناهجویان در قاره سبز خواهد شد.

آگهی

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش اعلام کرد با یکی از مهم ترین تصمیم های مشترک اروپا درباره بحران مهاجرت مخالف است. 

طبق ماده مهم این طرح مشترک که اخیرا در نشست سران اروپایی بر سر آن توافق شد، مراکز متعدد پذیرش پناهجویان در خارج از خاک اروپا تاسیس خواهد شد تا مهاجران بتوانند پیش از ورود به اروپا در این مراکز نام و مشخصات خود را ثبت کنند و درخواست پناهندگی را ارائه دهند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

صدراعظم اتریش که بزودی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت، در گفتگوی رادیویی اعلام کرد که این مراکز پذیرش مهاجران می تواند باعث چندین برابر شدن درخواست های پناهجویی حتی برای کسانی شود که تا پیش از این هیچ انگیزه ای برای حضور در اروپا نداشته اند. 

وی در گفتگوی خود همچنین اعلام کرد که استقرار مراکز پذیرش پناهجویان خارج از خاک اروپا یکی از جنجالی ترین بحث هایی بود که درنشست اخیر رهبران اروپایی در بروکسل درباره آن گفتگو شد.

به گفته صدراعظم راست گرا و مهاجرستیز اتریش که با راست های افراطی دولت ائتلافی تشکیل داده است «سفارتخانه های کشورهای اروپایی می توانند تصمیم صدور ویزا را بگیرند و با استقرار این مراکز پذیرش پناهجویان در نزدیکی مرزهای اروپا، بسیاری بی دلیل تمام تلاششان را صرف خواهند کرد تا به این مراکز دسترسی پیداکنند و به این ترتیب اروپا بار دیگر با مشکل پناهجویان روبرو خواهد شد.»

برای صدراعظم اتریش مساله میلیون ها مهاجر و پناهجو «جهانی» است و قرار نیست اروپا میزبان «۶۰ میلیون پناهنده در جهان باشد.» 

یکی از عوامل اصلی پیروزی صدراعظم ۳۱ ساله اتریش در انتخابات اخیر این کشور شعارهای وی برای مقابله با حضور پناهجویان در اتریش بود. اتریش اولین کشور مهم اروپایی غربی در مسیر پناهجویان است.

سخنان سباستین کورتس درباره میزبانی اروپا از تمامی پناهجویان جهان به نسبت آمارها کاملا خلاف و غیر واقعی است. طبق آخرین آمار سازمان ملل در میان ده کشوری که میزبان یشترین تعداد پناهجو در سه سال اخیر بوده اند به جز آلمان نام هیچ کشور اروپایی وجود ندارد. ترکیه ، پاکستان، لبنان و ایران و اتیوپی در صدر این لیست قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان و فرانسه خواستار دستیابی به توافق های چند جانبه در مورد پناهجویان شدند

آغاز انتخابات پارلمانی در کرواسی؛ رئیس جمهور منتقد اروپا در سودای نخست‌وزیری است

جنجال فرهنگی در لهستان؛ مشق شب دانش‌آموزان حذف می‌شود