اوج‌ گیری جنگ تجاری اروپا و آمریکا این‌بار بر سر تعرفه گمرکی خودرو

اوج‌ گیری جنگ تجاری اروپا و آمریکا این‌بار بر سر تعرفه گمرکی خودرو
Copyright 
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بروکسل روز دوشنبه تأکید کرد وضع چنین تعرفه‌هایی به اقدام متقابل شرکای اقتصادی می‌انجامد و می‌تواند ۳۰۰ میلیارد دلار از صادرات آمریکا را به خطر بیاندازد.

آگهی

اتحادیه اروپا به ایالات متحده هشدار داد که وضع تعرفه‌ گمرکی سنگین بر واردات خودروهای اروپایی، پیش از هر چیز به صنعت خودروسازی سازی آمریکا ضربه خواهد زد.

مقامات بروکسل روز دوشنبه تأکید کردند وضع چنین تعرفه‌هایی به اقدام متقابل شرکای اقتصادی می‌انجامد و می‌تواند ۳۰۰ میلیارد دلار از صادرات آمریکا را به خطر بیاندازد.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اتحادیه اروپا طی سندی ۱۰ صفحه‌ای که روز جمعه برای وزارت بازرگانی ایالات متحده ارسال شد اعلام کرد که وضع تعرفه‌های گمرکی سنگین بر خودروها و قطعات خودروی تولید اروپا توجیه‌ناپذیر، و از منظر اقتصادی بی‌معنا است.

وزارت بازرگانی آمریکا اواخر ماه مه به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور و با عنوان اینکه پای «امنیت ملی» در میان است بررسی پیرامون تعرفه‌های گمرکی صادرات و واردات این کشور را آغاز کرد. وی چند روز پیش نیز تهدید کرد که بر واردات خودروهای اروپایی بیش از ۲۰ درصد تعرفه گمرکی وضع خواهد کرد.

اروپا از خودروهای آمریکایی وارداتی به این اتحادیه ۱۰ درصد تعرفه گمرکی می‌گیرد حال آنکه خودروهای اروپایی که به آمریکا وارد می‌شوند فقط ۲/۵ درصد مالیات گمرکی می‌پردازند.

دونالد ترامپ یکشنبه شب در گفتگویی با فاکس‌نیوز، شبکه تلویزیونی مورد علاقه‌اش گفت: «اتحادیه اروپا به همان بدی چین است،‌ فقط کوچکتر، کاری که با ما می‌کنند وحشتناک است.»

وی در صفحه توییتر خود نوشته بود اگر موانع واردات کالاهای آمریکا به اروپا «به زودی برداشته نشود» خودروسازان اروپایی با اقدامات تنبیهی مواجه می‌شوند.

شرکت جنرال موتورز آمریکا آخرین شرکتی بود که روز جمعه علیه سخنان اخیر دونالد ترامپ موضع گرفت و اعلام کرد ناگزیر خواهد بود نرخ محصولات خود را چند هزاردلار بالاتر ببرد و این کار از قدرت رقابت این شرکت خواهد کاست و به بیکاری کارکنان آن خواهد انجامید.

اتحادیه جهانی خودروسازان در هفته جاری هشدار داد که اعمال تعرفه‌های سنگین از سوی ایالات متحده بهای خودروهای ساخت داخل این کشور را به شکل میانگین تا ۶۰۰۰ دلار افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم؛ آغاز «جنگ تجاری» آمریکا با اروپا

پلیس بروکسل مانع برپایی گردهم‌آیی بزرگ ملی‌گرایان اروپایی شد

تصویب قانون مقابله با بوم‌کُشی؛ پارلمان اروپا جدی‌ترین موارد تخریب اکوسیستم را جرم‌انگاری کرد