دستگیری فرد مظنون به طرح‌ریزی برای حملۀ تروریستی در روز استقلال آمریکا

دستگیری فرد مظنون به طرح‌ریزی برای حملۀ تروریستی در روز استقلال آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیمیتریوس پیتس که سوابق حمله، سرقت و حمل غیرقانونی اسلحه را در پروندۀ خود دارد، در بازجویی‌هایش به القاعده اعلام وفاداری کرده است.

آگهی

پلیس فدرال آمریکا از دستگیری مردی مرتبط با شبکۀ القاعده خبر داد که حمله‌ای را برای روز چهارم ژوئیه مصادف با روز استقلال آمریکا برنامه‌ریزی کرده بود.

بنا بر اعلام استفان آنتونی رئیس اف‌بی‌آی در شهر کلیولند، این مظنون که «دیمیتریوس ناتانیل پیتس» نام دارد و با نام «عبدالرحمن رفیق» نیز شناخته می‌شود، در جریان گفتگوهایش با یک مامور مخفی اف‌بی‌آی فاش کرده بود که قصد دارد در شهر کلیولند یک خودروی بمب گذاری شده را که از راه دور قابل کنترل است در جریان رژه روز چهارم ژوئیه منفجر کند و سربازان و خانواده‌هایشان را بکشد.

او که روز یکشنبه دستگیر شد، به این مامور مخفی از برنامۀ خود برای انجام حمله‌ای دیگر در آینده در شهر فیلادلفیا نیز خبر داده بود.

دیمیتریوس پیتس که سوابق حمله، سرقت و حمل غیرقانونی اسلحه در پروندۀ خود دارد، در بازجویی‌هایش به القاعده اعلام وفاداری کرده است. او در صفحۀ فیسبوک خود نیز پیام‌هایی افراطی منتشر کرده بود.

از دیگر اتهامات او، تلاش برای حمایت مالی از یک سازمان تروریستی خارجی از مسیر یک حساب بانکی است.

قرار است این مظنون روز دوشنبه مقابل دادگاه آمریکا حاضر شود و در صورت محکومیت، احتمالا با حکم بیش از ۲۰ سال زندان روبرو خواهد شد.

دیمیتریوس پیتس اولین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی توجه اف‌بی‌آی را به خود جلب کرد؛ زمانی که گزارش‌هایی درباره حمایتهای او از القاعده دریافت شد.

در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز پلیس آمریکا بیش از ۱۰ نفر را که تحت تاثیر فعالیتهای داعش، حملاتی را برای جشن‌های روز چهارم ژوئیه برنامه‌ریزی کرده بودند، دستگیر کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری مسابقه دوی ماراتن نیویورک چند روز پس از حمله تروریستی در منهتن

چه حمله ای را تروریستی می نامند؟ قواعد تعریف کدامها هستند؟

مظنون حملات تروریستی به سفارتخانه های آمریکا درگذشت