بحران سیاسی در آلمان؛ وزیر کشور استعفا می‌کند

بحران سیاسی در آلمان؛ وزیر کشور استعفا می‌کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این بزرگترین چالش دوران ریاست ۱۳ ساله خانم مرکل بر دولت فدرال آلمان به شمار می‌رود.

آگهی

هورست زیهوفر، وزیر کشور دولت فدرال آلمان از حزب سوسیال مسیحی تمایل خود را برای استعفا از دولت و رهبری حزب اعلام کرد. 

آقای زیهوفر حدود دو هفته پیش به آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور اولتیماتوم داده بود تا با تغییر سیاست مهاجرتی، شمار پذیرش پناهجویان و مهاجران را کاهش دهد. اختلاف میان حزب دموکرات مسیحی و متحد سنتی‌اش (حزب سوسیال مسیحی) در ایالت بایرن بزرگترین چالش دوران ریاست ۱۳ ساله خانم مرکل بر دولت فدرال آلمان به شمار می‌رود.

در پی انتشار این خبر، خانم مرکل و آقای زیهوفر نشست‌های مطبوعاتی خود در روز یکشنبه را که قرار بود همزمان در دو شهر برلین و مونیخ برگزار شود، به تعویق انداختند. قرار بود دو طرف تصمیم خود در باره بحران مهاجرت را در این دو کنفرانس خبری اعلام کنند. 

بیشتر بخوانید:

با این حال آقای زیهوفر دلیل تمایل خود به کناره گیری از دولت را کهولت سنی اعلام کرده و گفته است که به زودی ۶۹ ساله خواهد شد و تاکنون دستاوردهای زیادی داشته است. برخی رسانه‌های آلمان از تلاش هم‌حزبی‌های زیهوفر برای منصرف کردن وی از استعفا خبر داده اند.

هورست زیهوفر پیش از این با انتشار یک «برنامه کلان/MASTER PLAN» خوستار اخراج تمام پناهجویانی شده بود که پیش از ورود به آلمان، در یکی دیگر از کشورهای اروپا ثبت نام شده بودند. 

حزب اتحاد سوسیال مسیحی، که به صورت سنتی بازوی حزب دموکرات مسیحی در ایالت بایرن به شمار می‌رود، در ماه‌های گذشته سیاست‌های «راست‌گرایانه‌» تری نسبت به دولت ائتلافی آلمان در پیش گرفته است؛ پیش از بحران اخیر، تصمیم این حزب بر قرار دادن صلیب در تمام ادارات و نهادهای دولتی بایرن، جنجالی شده بود.

به توییتر یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران سیاسی در آلمان: وزیر کشور با مرکل دیدار می کند

اختلاف مرکل با وزیر کشور آلمان بر سر پناهجویان دولت ائتلافی را تهدید می کند

اوج دوباره راست افراطی در آلمان چگونه رخ داد؟