نقش کلیدی صدراعظم جوان اتریش در آینده بحران مهاجرت به اروپا

نقش کلیدی صدراعظم جوان اتریش در آینده بحران مهاجرت به اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او پیش از انتخابش به عنوان صدراعظم در مقام وزیر خارجه اتریش در سال ۲۰۱۶ عامل اصلی بسته شدن مسیر اصلی ورود پناهجویان از منطقه بالکان به غرب اروپا بود.

آگهی

سباستین کورتس، صدراعظم ۳۱ ساله اتریشی نزدیک به شش ماه است که قدرت را در کشوری به دست گرفته است که مهم ترین دروازه ورودی مهاجران به غرب اروپا است.

صدراعظم اتریش در حالی این هفته ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به عهده می گیرد که با راست گرایان افراطی برای تشکیل دولت ائتلاف کرده است و شعارهای خود او در جریان تبلیغات انتخاباتی کاملا مهاجرستیز بوده اند. حالا او ریاست اتحادیه ای را برعهده خواهد گرفت که با مهم ترین چالش پس از جنگ دوم جهانی یعنی مهاجرت میلیون ها نفر از آفریقا و خاورمیانه روبرو است.

به نظر می رسد با توجه به شناخت فراوانی که سباستین کورتس از موضوع مهاجرت دارد صدراعظم اتریش بتواند نظراتش را در صحن شورای اروپایی به دیگر اعضاء تحمیل کند.

او در اولین واکنش به توافق اعضای اتحادیه اروپا بر سر بحران مهاجرت که هفته گذشته در نشست سران اروپایی بدست آمد اعلام کرد که با استقرار مراکز پناهجویان در خارج از مرزهای اتحادیه اروپا کاملا مخالف است.

سباستین کورتس در شش ماهی که در اتریش به قدرت رسیده است تدابیر فراوانی برای ممانعت از حضور پناهجویان در غرب اروپا اتخاذ کرده است. او پیش از انتخابش به عنوان صدراعظم در مقام وزیر خارجه اتریش در سال ۲۰۱۶ عامل اصلی بسته شدن مسیر اصلی ورود پناهجویان از منطقه بالکان به غرب اروپا بود.

وی یکی از مهم ترین منتقدین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سه سال اخیر و خصوصا پس از حضور گسترده مهاجران در اروپا بوده است.

این در حالی است که آنگلا مرکل در یک دهه اخیر مقتدر و پرنفوذترین رهبر در صحن اتحادیه اروپا بوده است. 

به همین دلیل بسیاری از کارشناسان می گویند تنش ها بین دوصدراعظم کشور همسایه می تواند پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای اتحادیه اروپا داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پناهجویان در اتریش از آموزش و کارآموزی محرومند

درخواست اتریش برای لغو مصونیت دیپلمات ایرانی دستگیر شده در آلمان

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است