روحانی در اتریش: ایران تنها درچارچوب منافع خود به برجام پایبند می ماند

روحانی در اتریش: ایران تنها درچارچوب منافع خود به برجام پایبند می ماند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در آستانه نشست مهم روز جمعه در وین، رئیس جمهوری ایران با سباستین کورتس صدراعظم اتریش دیدار و گفتگو کرد.

آگهی

حسن روحانی پس از دیدار با رئیس جمهوری اتریش چهارشنبه با سباستین کورتس، صدراعظم ۳۱ ساله و بلندپایه ترین مقام اجرایی این کشور دیدار و گفتگو کرد و در کنفرانس خبری مشترک حاضر شد. رئیس جمهوری ایران در نشست خبری ابتدا از اهمیت برجام و زنده نگاه داشتن آن گفت. وی همچنین اعلام کرد: «ایران تا زمانی که مفاد برجام محترم شمرده شود در این توافق می ماند.همه از تبعات مثبت و منفی حفظ و یا فقدان برجام آگاهی دارند، اما مردم ایران بر مبنای منافع و مصالح خود مسیرشان را انتخاب می‌کنند و دولت به عنوان نماینده مردم به انتخاب آنها عمل خواهد کرد.»

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهوری ایران که در سفر اروپایی خود ابتدا به سوئیس رفت و در دومین بخش از این سفر به وین اتریش سفر کرده است آخرین رایزنی ها با متحدان اروپایی ایران را در دستور کار دارد و تلاش می کند توافق جامع هسته ای حفظ شود و با توجه به خروج آمریکا از برجام شرکت های اروپایی در ایران باقی بمانند.

حسن روحانی در نشست خبری خود در وین گفت که که اراده تهران و وین بر این است که تبادلات تجاری و اقتصادی، علمی، فرهنگی و توریستی خود را ادامه و گسترش دهند و در زمینه مسایل مالی و بانکی نیز تدابیری اتخاذ کنند تا مسایل پیش آمده، لطمه‌ای به روند روابط اقتصادی و تجاری دو کشور وارد نکند و این موضوع در تمامی مذاکرات دو جانبه و خصوصی طرفین مشهود بود.

رئیس جمهوری ایران گفت که ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپایی دیدگاهی مشترک درباره برجام دارند اما «جمهوری اسلامی ایران تنها تا زمانی به این توافق پایبند می ماند که از منافع آن برخوردار شود.»

«سباستین کورتس» صدر اعظم اتریش نیز در این نشست خبری روابط دوجانبه ایران و اتریش را کاملا مطلوب ارزیابی کرد و گفت: «ایران و اتریش از بیش از ۱۶۰ سال پیش روابط پیوسته سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته و امروز نیز برای گسترش این روابط هم ‌نظر بوده و تلاش‌های مشترکی دارند.»

وین روز جمعه همانند سال ۲۰۱۵ میلادی محل نشستی مهم برای تصمیم گیری درباره آینده برجام خواهد بود. سباستین کورتس در اینباره گفت که بسیار خوشحال است که اتریش بار دیگر توانسته است به عنوان کشوری بی طرف میزبان گفت و گوهای هسته ای ایران باشد. وی اظهار امیدواری کرد که حاصل این مذاکرات همچون مذاکرات پیشین در سال ۲۰۱۵ توافقی مشترک باشد. صدراعظم اتریش تاکید کرد که کشورش همچون اتحادیه اروپا همچنان به توافقنامه برجام متعهد هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رهبر ایران: روابط با شرق و غرب باید تقویت شود

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد