نماینده ولی فقیه ایران در امور حج: اعتراض به تخصیص دلار ۳۹۰۰ تومانی به حجاج بیجاست

قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج ایران
قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج ایران Copyright عکس از ایسنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حجت‌الإسلام سید علی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، به انتقادات پیرامون تخصیص ارز ۳۹۰۰ تومانی به متقاضیان سفر مکه واکنش نشان داده است.

آگهی

حجت‌الإسلام سید علی قاضی‌عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، به انتقادات پیرامون تخصیص ارز ۳۹۰۰ تومانی به متقاضیان سفر مکه واکنش نشان داده است.

او روز پنج‌شنبه در همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع استان قم گفت: « ۷۵۰ هزار نفر در چند ماه گذشته به ترکیه سفر کردند و کسی اعتراض نکرد که ارز کشور به هدر رفت، اما هنگامی که ۸۵ هزار حاجی مظلوم قصد انجام حج واجب دارند برخی افراد اعتراض بیجا می‌کنند.»

آقای قاضی عسکر اضافه کرد: «برخی افراد شیطنت می‌کنند و می‌گویند حاجی باید ارز آزاد خریداری کند اما این موضوع بی‌انصافی است.»

او گفت: «حج را نمی‌توان تعطیل کرد و تعطیلی آن در شرایط خاص است. امام صادق فرمود اگر مردم حج را تعطیل کنند بر امام مسلمانان واجب است آن‌ها را راهی حج کند چه بخواهند و چه نخواهند. »

آقای قاضی‌عسکر هفته گذشته از تخصیص ارز مبادله‌ای با دلار ۳۹۰۰ تومان برای زائران حج تمتع سال ۹۷ خبر داده بود. امری که با انتقادات گسترده مواجه شده بود.

تخصیص دلار ۳۹۰۰ تومانی به حجاج با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده بود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در در همایش آموزشی توجیهی ۱۰ هزار نفر از حجاج استان تهران در ۸ تیر ماه گفته بود: « با توجه به آشفتگی بازار ارز در این روزها، قیمت دلار بر روی اعزام حجاج نیز اثر گذاشت، اما با رایزنی‌های انجام شده با رییس‌جمهور و همچنین رییس بانک مرکزی قرار شد با وجود حذف ارز مبادله‌ای این امر برای حجاج مستثنی شود و از این رو حجاج ما بتوانند با ارز ۳۹۰۰ تومان به سفر حج بروند.»

با خروج آمریکا از برجام و بازگشت مجدد تحریم‌ها، نرخ طلا و ارز در بازار ایران دچار تلاطم شد به نحوی که ارزش هر دلار آمریکا تا ۹ هزار تومان بالا رفت.

بیشتر بخوانید:

مطابق اعلام مقامات سازمان حج و زیارت ایران امسال ۸۵ هزار نفر در قالب ۵۸۳ کاروان از ۲۷ تیرماه عازم مراسم حج در عربستان سعودی می‌شوند.

بانک مرکزی روز یکشنبه اعلام کرده بود به هر زائر ایرانی مبلغ ۲۰۰ دلار ارز مسافرتی داده می‌شود.

این مبلغ افزون بر هزینه‌ کاروان برای اقامت و سفر زائران است که برای هر نفر از ۹ میلیون تومان به بالا را شامل می‌شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز حج در سایۀ نگرانی‌های امنیتی؛ عزم عربستان برای درآمدزایی بیشتر

گزارش از تهران؛ افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر معیشت ایرانی‌ها

آشفتگی در بازار ارز ایران؛ فروشندگان علاءالدین و چهارسو اعتصاب کردند