نگرانی کمیسیون اروپا از عدم تعادل در چرخه استخدامی نهادهای اروپایی

نگرانی کمیسیون اروپا از عدم تعادل در چرخه استخدامی نهادهای اروپایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در هفت سال اخیر اغلب کسانی که برای ورود به نهادهای اروپایی از جمله کمیسیون و اتحادیه اروپا تلاش کرده اند را شهروندانی از جنوب اروپا خصوصا کشورهایی چون اسپانیا، ایتالیا و یونان تشکیل می دهند.

آگهی

آخرین مطالعات کمیسیون اروپا نشان می دهد از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۷ اغلب نامزدهای کنکورهایی که نهادهایی اروپایی برگزار می کنند را شهروندان کشورهای جنوبی اروپا از جمله، اسپانیا و ایتالیا و یونان تشکیل می دهند.

برای ورود به نهادهایی چون کمیسیون و بخش های اداری اتحادیه اروپا و یا بخش سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا نیاز دارید، در کنکور شرکت کنید و برای راهیابی باید شهروند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی باشید.

معضل اصلی امروز اتحادیه اروپا این است که به اندازه کافی نامزدهایی از کشورهای شمال اروپا و صنعتی از جمله آلمان و فرانسه و هلند برای ورود به نهادهای اروپایی وجود ندارد.

دلیل اصلی آنرا بی تردید می تواند وضعیت بهتر اقتصادی در کشورهای صنعتی تر و شمالی اروپا بیان کرد. نرخ بیکاری در کشورهای اسپانیا و ایتالیا پس از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ نزدیک به ۴۰ درصد شد و سال ها اتحادیه اروپا نتوانست کم جدی به بهبود این وضعیت بکند. یونان هم که در ۷ سال اخیر به ورطه ورشکستگی اقتصادی رسید و بسیاری از کارشناسان انتظار خروج این کشور از اتحادیه اروپا را داشتند.

نگرانی مقامات اروپایی در این است که به مرور زمان عدم حضور متعادل ملیت های مختلف در صحن نهادهای اروپایی باعث تبعیض در تصمیم گیری های آینده کمیسیون اروپا باشد. کمیسیون اروپا بنوعی بدنه اجرایی ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا است و معمولا کمیسرها در بخش های مختلف افرادی هستند که سوابق طولانی کاری در اتحادیه اروپایی داشته اند.

مقامات کمیسیون اروپایی قصد دارند برای بازگرداندن تعادل به چرخه استخدامی این نهاد طرح های جدیدی را به پارلمان اروپا ارائه دهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زنان کوتاه‌ قد اسپانیا از این پس می‌توانند پلیس شوند

بیکاری، متولدان خارج از اتحادیه اروپا را بیشتر از دیگران تهدید می کند

رئیس کمیسیون اروپا: ملی گرایی برخلاف میهن دوستی متضمن دشمنی با دیگران است