ترامپ: اوپک قیمت را همین حالا کاهش دهد

ترامپ: اوپک قیمت را همین حالا کاهش دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

افزایش قیمت بنزین در آستانه انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان خبر خوبی برای جمهوری‌خواهان نیست.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با انتقاد از عملکرد سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) خواست تا قیمت بنزین را همین حالا کاهش دهند. 

آقای ترامپ شامگاه چهارشنبه در یک پیام توییتری نوشت: « انحصار (مونوپولی) اوپک باید بداند قیمت بنزین بالا است و آن‌ها کار خاصی برای کمک نمی کنند. آن‌ها (کشورهای عضو اوپک) زمانی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند که ایالات متحده با کمترین هزینه از بسیاری از اعضای اوپک دفاع می کند. این جاده  باید دو طرفه باشد. قیمت‌ها را همین حالا کاهش دهید!»

در روزهای گذشته و به‌ویژه در پی تهدیدهای ضمنی ایران به ممانعت از صدور نفت از منطقه، بهای نفت و گاز در بازارهای جهانی افزایش یافته است. به نظر می‌رسد بالا رفتن قیمت‌ها در ایالات متحده، با نزدیک شدن به انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر، خبر خوبی برای جمهوری‌خواهان در قدرت نیست. 

بیشتر بخوانید:

کاخ سفید اخیرا اعلام کرد که در صورتی که شرایط ایجاب کند عربستان تولید نفت خود را برای محدود کردن افزایش قیمت یک میلیون بشکه بالاتر خواهد برد. این خبر در حالی اعلام شد که پیش از آن ترامپ در یک پیام توییتری دیگر از موافقت عربستان سعودی با افزایش دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت خبر داده بود. 

به توییتر یورونیوز فارسی یپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش بهای نفت در سایه تحریم نفتی ایران

اعضای اوپک بر سر افزایش تولید نفت به توافق رسیدند

انتقاد ترامپ از اوپک: قیمت نفت را مصنوعی بالا بردید؛ قابل قبول نیست