زنگنه ترامپ را به توهین به اعضای اوپک متهم کرد

زنگنه ترامپ را به توهین به اعضای اوپک متهم کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر نفت ایران در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور ضمن انتقاد از فشارهای سیاسی رییس جمهور آمریکا به کشورهای عضو اوپک تاکید کرد که این فشارها تاثیری بر تولید و صادرات نفت ایران نداشته است.

آگهی

بیژن زنگنه روز شنبه بار دیگر از سیاست های دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در ارتباط با سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک بشدت انتقاد کرد.

وزیر نفت ایران که با تلویزیون دولتی این کشور گفتگو می کرد دونالد ترامپ را به توهین به کشورهای عضو اوپک متهم کرد. آقای زنگنه با تاکید بر اینکه بازار نفت نباید تحت تاثیر عوامل سیاسی قرار بگیرد افزود: « آقای ترامپ هر روز پیام تازه ای می فرستد و این باعث بی ثباتی در بازار می شود.» وزیر نفت ایران گفت «دستور» رییس جمهوری آمریکا به اعضای اوپک برای افزایش تولید نفت، توهین بزرگی به دولتها و ملتهای این کشورهاست و بازار را هم بی ثبات می کند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: اوپک قیمت را همین حالا کاهش دهد

اعضای اوپک بر سر افزایش تولید نفت به توافق رسیدند

رئیس توتال: نمی‌توانم به خاطر ایران شرکت را در معرض تحریم قرار دهم

بیژن زنگنه در عین حال تاکید کرد که این فشارها تاثیری بر تولید و صادرات نفت ایران نداشته است. این در حالیست که تهدیدهای اخیر مقام های ایران مبنی بر «مسدود» کردن تنگه هرمز بر قیمت صعودی نفت موثر بوده است. تهدیدهایی که انتقاد قدرت های جهانی از جمله چین را به همراه داشته است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش آمریکا به تهدید بستن تنگه هرمز از سوی ایران

مقام آمریکایی: تلاش می‌کنیم درآمد ایران از نفت به صفر برسد

هکرهای مرتبط با اسرائیل مسئولیت «حمله سایبری» به جایگاه‌های سوخت در «سراسر ایران» را برعهده گرفتند