شاخ گاوهای خشمگین پنج تن را در اسپانیا زخمی کرد

شاخ گاوهای خشمگین پنج تن را در اسپانیا زخمی کرد
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حدود ۲۰۰۰ تن شرکت‌کننده این مراسم که لباس‌های سفید برتن داشتند در این خیابانی باریک در کنار گاوهای خشمگین دویدند.

آگهی

پنج تن در جریان نخستین روز جشنواره گاوبازی در شهر پامپلونای اسپانیا زخمی و راهی بیمارستان شدند. حال یکی از این پنج تن وخیم گزارش شده است.

در جریان روز نخست این جشنواره گاوبازی که در خیابان‌ اصلی شهر پامپلونا در شمال اسپانیا برگزار می‌شود گاوهای خشمگین با طی مسافتی کمتر از یک کیلومتر شرکت‌کنندگان را دیوانه‌وار تعقیب کردند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شرکت‌کنندگان که حدود ۲۰۰۰ تن بودند لباس‌های سفید برتن داشتند و شالهای سرخی به گردن بسته بودند و در خیابان باریک مرکز شهر در کنار گاوهای خشمگین می‌دویدند. انجام این ماجراجویی، که امسال به خاطر خیس بودن زمین سریعتر از پیش هم به انتها رسید، کمتر از سه دقیقه طول کشید.

این جشنواره گاوبازی در اسپانیا به جشنواره «سن فرمینو» معروف است و یک هفته به درازا می‌کشد. شنبه‌ها عموما پرتلفات‌ترین روزهای این مراسم اند. هر سال حدود ۷ تا ۸ نفر در شنبه‌های این فستیوال زخمی و راهی بیمارستان می‌شوند. 

جشنواره سن فرمینوی امسال در سایه ماجرای تعرض پنج مرد به یک دختر ۱۸ ساله اسپانیایی در سال ۲۰۱۶ قرار داشت؛ این مردان که خود را «گله گرگ» می‌نامیدند سرانجام چند ماه پیش از اتهام تجاوز تبرئه شدند، اما این امر خشم بسیاری از جمله فعالان حقوق زنان را در اسپانیا برانگیخت.

فعلان حقوق زنان در هفته‌های گذشته سعی داشتند شرکت در این جشنواره را تحریم کنند اما مقامات شهری و برگزارکنندگان جشنواره امسال تلاش کردند به زنان اطمینان بدهند که در طول این جشنواره از هرگونه سواستفاده و آزاری مصون خواهند بود. 

**بیشتر بخوانید: **

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خشونت پلیس علیه معترضان به گاوبازی در پایتخت کلمبیا

گاوبازی در اسپانیا؛ طرفداران حقوق حیوانات جلوی کشتن گاو را گرفتند

هزاران نفر در مادرید طی فراخوانی خواستار ممنوعیت گاوبازی شدند