راهپیمایی در بروکسل در آستانه نشست ناتو؛ «ترامپ جای تو اینجا نیست»

راهپیمایی در بروکسل در آستانه نشست ناتو؛ «ترامپ جای تو اینجا نیست»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی «نه به حضور ترامپ» در آستانه حضور رهبران اروپایی و آمریکای شمالی در نشست سالیانه ناتو، خواستار صرف هزینه‌های کمتر برای امور نظامی و برنامه‌ریزی برای افزایش بودجه آموزش و همچنین انرژی‌های جایگزین شدند.

آگهی

فعالان اجتماعی از گروه‌های مختلف روز شنبه در بروکسل، پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا بر علیه حضور دونالد ترامپ در نشست آینده ناتو تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی «نه به حضور ترامپ» در آستانه حضور رهبران اروپایی و آمریکای شمالی در نشست سالیانه سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو)، خواستار صرف هزینه‌های کمتر برای امور نظامی و برنامه‌ریزی برای افزایش بودجه آموزش و همچنین انرژی‌های جایگزین شدند.

دونالد ترامپ از زمان کمپین انتخاباتی تا به امروز، کشورهای دیگر عضو ناتو را به عدم پرداخت سهم منصفانه در این پیمان و تخصیص ندادن بودجه نظامی کافی برای دفاع از خود متهم کرده است. وی ماه گذشته در حساب توئیتریش نوشت که «ایالات متحده قصد ندارد که قصور اروپا در پرداخت سهم منصفانه برای امنیت خود را نادیده بگیرد.»

بیشتر بخوانید: ترامپ: چین و اتحادیه اروپا خیلی لوس شده‌اند

پلاکاردهایی با مضمون «ناتو! بازی تمام شد»، «ضد ترامپ- طرفدار آمریکایی»، «رژیم فاشیستی ترامپ/پنس را برکنار کنیم» . « نه به جنگ علیه ایران» در این راهپیمایی اعتراضی به چشم می‌خورد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

شرکت کنندگان در این تظاهرات از گروه‌های مختلف، اعتراض خود به سیاست‌های دونالد ترامپ و دولت وی را ابراز کردند. از گروه‌های مدافع حقوق دگرباشان تا انجمن های حقوق مهاجران، حامیان محیط زیست و افرادی با پرچم فلسطین و کوبا در این تجمع اعتراضی شرکت کردند.

ایزابل، یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراضی درباره سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ و جدا کردن کودکان از والدینشان در مرزهای ایالات متحده به نیما قدکپور، خبرنگار یورونیوز گفت: «او به سمت جنگ برای منفعت صنعت اسلحه‌سازی پیش می‌رود. کودکان را بازداشت می‌کند و کودکان مهاجر را در قفس می‌اندازد بنابراین به او خوش‌آمد نمی‌گوییم . مشکل ما شخص او نیست بلکه سیاستش است.»

بیشتر بخوانید: ترامپ از سیاست جدا کردن کودکان از والدین مهاجر دفاع کرد

سیاست‌های دونالد ترامپ درباره سربازان تراجنسیتی و دیگر اقدامات او که ممکن است به عقب‌گرد در زمینه حقوق دگرباشان منجر شود، گروه‌های دفاع از حقوق دگرباشان را خشمگین کرده است.

یکی از معترضین شرکت‌کننده در راهپیمایی روز شنبه در بروکسل و فعال حقوق دگرباشان به خبرنگار یورونیوز می‌گوید: «این فرد آشکارا علیه ازدواج همجنسگرایان موضع گرفته و به‌طور مشخص مانع دستیابی به حقوق برابر برای تراجنسیتی‌ها شده است. او با دیدگاه جنسیت زده و نژادپرستانه در نهایت تاثیر مستقیم بر گفتمان دگرباشان دارد.»

بیشتر بخوانید: اعتراض تراجنسی ها به فرمان ترامپ برای لغو استفاده از توالت در مدارس

نشست سالیانه پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو) روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، یازدهم و دوازدهم ژوئیه با حضور رهبران کشورهای عضو در بروکسل برگزار خواهد شد.

مقصد بعدی دونالد ترامپ پس از نشست ناتو، بازدید از بریتانیا و دیدار مهم وی با ملکه الیزابت دوم و ترزا می، نخست وزیر این کشور است. رئیس جمهوری ایالات متحده پس از این سفر راهی فنلاند خواهد شد تا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفتگو کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات همزمان با ورود دونالد ترامپ به لندن

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

کاوشگر ژاپنی ماه توانست از دومین شب قمری نیز جان سالم به در برد