آنچه ترامپ در دیدار با ملکه بریتانیا نباید انجام دهد

آنچه ترامپ در دیدار با ملکه بریتانیا نباید انجام دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بسیاری از رهبران جهان پس از دیدار با ملکه بریتانیا با واکنش انتقاد رسانه‌ها مواجه شده‌اند و از آنجایی که رئیس جمهوری ایالات متحده نیز به محتاط بودن در رویداد‌های دیپاتلماتیک مشهور نیست، بسیاری معتقدند که وی با تشریفات دیدار سلطنتی به مشکل برمی‌خورد.

آگهی

در آستانه اولین سفر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به بریتانیا، رسومات مربوط به دیدار با ملکه الیزلبت دوم و سابقه رفتاری رئیس جمهوری ایالات متحده بیش از هر موضوعی توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

یکی از کارشناسان سیاسی در امور سلطنتی بریتانیا معتقد است که آقای ترامپ در این دیدار مراقب رفتار خود خواهد بود زیرا او «یک انگلیسی دوست بزرگ است و می‌خواهد که همه را تحت تاثیر قرار دهد.»

دولت بریتانیا روز جمعه هفتم ژوئیه اعلام کرد با وجود اینکه مراسم شام در کاخ باکینگهام برگزار نمی‌شود اما دونالد ترامپ و همسرش ملانیا، سیزدهم ژوئیه با ملکه الیزابت ملاقات خواهند کرد.

بسیاری از رهبران جهان پس از دیدار با ملکه بریتانیا با واکنش انتقاد رسانه‌ها مواجه شده‌اند و از آنجایی که رئیس جمهوری ایالات متحده نیز به محتاط بودن در رویداد‌های دیپلماتیک مشهور نیست، بسیاری معتقدند که وی با تشریفات دیدار سلطنتی به مشکل برمی‌خورد.

بیشتر بخوانید:

مدیر یک موسسه آموزش رفتار اجتماعی در گفتگو با ان‌بی‌سی NBC می گوید که با وجود اینکه «افسانه‌هایی درباره قوانین زیاد دیدار با ملکه وجود دارد اما در واقع این ضوابط به طرز شگفت‌آوری اندک‌اند.»

در وب‌سایت شخصی خاندان سلطنتی بریتانیا نیز تشریفات مربوط به دیدار با ملکه، «غیراجباری» خوانده شده‌ اما این وب‌سایت اضافه می کند که بسیاری از مردم به «رعایت تشریفات سنتی» تمایل دارند.

تعظیم کردن به ملکه بریتانیا

پیش از این حواشی بسیاری حول دست دادن‌های دونالد ترامپ با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به وجود آمد؛ بنابراین چنانچه رئیس جمهوری ایالات متحده بخواهد تشریفات سنتی را در حضور ملکه رعایت کند، می‌بایست در ابتدای دیدار خود، جهت احترام به وی تعظیم کند.

روپت وسون، مدیر آکادمی رفتار و تشریفات اجتماعی دبرت می‌گوید: «این یک تعظیم کامل نیست و نیازی به کامل خم شدن نیست. بیشتر شبیه خم کردن سر به پایین و با ظرافت کامل است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
دیدار جورج بوش با ملکه الیزابت؛ سال ۱۹۹۳رویترز

پیش از معرفی شدن به ملکه حرف نزن!

مدیر آکادمی رفتار و تشریفات اجتماعی دبرت این دیدار را نه ملاقات با ملکه بلکه در واقع «شرفیاب شدن به حضور ملکه» می خواند.

مراسم شرفیابی شامل خواندن نام مهمان با صدای بلند در حضور ملکه است. این تشریفات، مانند دیگر پروتکل‌ها، قانونی سخت و محکم نیست بلکه رسمی سنتی برای دیدار با خاندان سلطنتی بریتانیاست.

در این مراسم احتمالا شخصی با صدای بلند می‌گوید: «اعلیاحضرت! اجازه می‌خواهم رئیس جمهوری ایالات متحده آقای دونالد ترامپ را به حضورتان معرفی کنم.»

در تشریفات، بهتر است که برای اولین بار ملکه را «اعلیاحضرت» خطاب کرد. آقای وسن می‌گوید: «در ابتدا باید گفت «اعلیاحضرت» و سپس با لفظ «سرکار خانم» ملکه را خطاب می‌کنند.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
سال ۲۰۱۱ میلادی؛ دیدار باراک اوباما با ملکه الیزابترویترز

آداب غذا خوردن در حضور ملکه بریتانیا

دونالد ترامپ به علاقه‌اش به غذاهای فست‌وفدی و استیک پخته شهرت دارد. اما آداب غذاخوردن با ملکه متفاوت است حتی دست گرفتن چنگال و چاقو.

مدیر آکادمی رفتار و تشریفات اجتماعی دبرت معتقد است که رفتار غذا خوردن در حضور ملکه باید «آرام، محکم و همراه با ظرافت» باشد.

روپت وسون می‌افزاید: «میان غذا خوردن بریتانیایی و آمریکایی تفاوت‌های وجود دارد. در غداخوردن به سبک بریتانیایی اگر راست دست باشید، چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست قرار می‌گیرد.»

آگهی
رویترز
بیل کلینتون و هیلاری کلینتون در دیدار با ملکه الیزابت و دوک ایدبنبورگرویترز

به ملکه دست نزن!

لمس نکردن ملکه باوری صریح در بریتانیاست. پیش از این دست زدن و لمس ملکه توسط بانوی اول کشورها، نخست‌وزیران و رهبران جهان بازخوردی منفی در رسانه‌های بریتانیا داشته است. مثلا در آغوش کشیدن ملکه توسط میشل اوباما، بانوی اول وقت ایالات متحده، در دیدار سال ۲۰۰۹ با ملکه الیزابت، سرفصل انتقادات بسیاری از مجلات و رسانه‌ها شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

با وجود اینکه کارشناسان این بازخوردهای منفی را زیاده‌روی می‌دانند، تاکید می‌کنند که عاقلانه ترین کار این است که از لمس ملکه خودداری کنید.

سفر به بریتانیا و دیدار با ملکه الیزابت و نخست وزیر این کشور برای رئیس جمهوری ایالات متحده و به صورت متقابل برای ترزا می اهمیت بسزایی دارد.

دونالد ترامپ با وجود تنش با رهبران اروپایی در آخرین اجلاس گروه هفت و تنش احتمالی در نشست روز چهارشنبه و پنج شنبه ناتو به یک متحد قوی در اروپا نیاز دارد و ترزا می نیز با مشکلات و درگیری‌های خروج از اتحادیه اروپا، ایالات متحده را تکیه‌گاه اقتصادی و سیاسی خود در دوران پس از برکسیت می‌بیند.

آگهی

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج تحقیق تازه؛ نوع لباس بر قضاوت اولیه مخاطب تاثیر دارد

فرار کودک بازیگوش به جای ادای احترام به ملکه بریتانیا

مخالفان صادق خان بالنی به شکل شهردار لندن را به هوا می فرستند