شمار پناهجویان غیرقانونی در اتحادیه اروپا کاهش یافته است

شمار پناهجویان غیرقانونی در اتحادیه اروپا کاهش یافته است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقایسه بین آمارهای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نشان می دهد که تعداد مهاجران غیرقانونی در سال ۲۰۱۷ در اتحادیه اروپا حدود ۳۷ درصد کاهش داشته است.

آگهی

آمار و ارقام منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا نشان می دهد که افزایش سختگیری نسبت به ‍‍پناهجویان و مهاجران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا باعث کاهش شمار مهاجران غیرقانونی در این قاره و افزایش تعداد کسانی شده است که از اتحادیه اخراج شده اند.

بر اساس آمار کمیسیون اروپا، در سال ۲۰۱۷، کمی بیشتر از ۶۱۸ هزار مهاجر یا پناهجوی غیر اروپایی بصورت غیرقانونی در اتحادیه اروپا حضور داشته اند. در همین سال بیش از ۵۱۶ هزار نفر حکم اخراج از این اتحادیه دریافت کردند. از این تعداد ۲۱۳ هزار نفر به کشورهای ثالث بازگردانده شده اند. ۱۸۸ هزار از عودت داده شدگان به کشورهای غیر اروپایی بازگردانده شده‌اند.

بر اساس این آمار، همچنین تعداد کسانی که درخواستشان برای ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا رد شده است در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۴۳۹ هزار نفر رسیده است.

۳۷ درصد مهاجر غیرقانونی کمتر در سال ۲۰۱۷

مقایسه بین آمارهای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نشان می دهد که تعداد مهاجران غیرقانونی در سال ۲۰۱۷ در اتحادیه اروپا حدود ۳۷ درصد کاهش داشته است. در سال ۲۰۱۶ بیش از ۹۸۳ هزار مهاجر غیرقانونی وارد کشورهای عضو این اتحادیه شده اند.  این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۶۱۸ هزار نفر رسیده است. اگر این آمار را با ارقام سال ۲۰۱۵ مقایسه کنیم رقم ۷۱ درصد کاهش بدست می آید. در سال ۲۰۱۵ بیش از ۲ میلیون پناهجو یا مهاجر غیرقانونی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا حضور داشته اند.

افزایش صدور حکم دیپورت در سال ۲۰۱۷

در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴۹۳ هزار مهاجر یا پناهجو حکم اخراج از اروپا دریافت کردند که این رقم در سال ۲۰۱۷ با افزایش ۴.۵ درصدی به بیش از ۵۱۶ هزار نفر رسید. در این میان آلمان با صدور حکم اخراج ۹۷ هزار نفر بیشترین تعداد احکام اخراج را برای ‍پناهجویان صادر کرده است و بدنبال آن فرانسه با ۸۴ هزار و بریتانیا با ۵۴ هزار نفر در رده دوم و سوم قرار دارند. با این حال این ارقام را باید در مقایسه با تعداد ‍پناهجویان پذیرفته شده از سوی کشورهای عضو اتحادیه مقایسه کرد. اگر آلمان بیشترین افزایش صدور حکم دیپورت را داشته است،‌ این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه، پناهجویان بیشتری را نیز پذیرفته است.

کاهش تعداد پناهجویانی که به کشور ثالث بازگردانده شده اند

در سال ۲۰۱۷ کشورهای عضو اتحادیه ارو‍پا ۱۷ درصد کمتر از سال ۲۰۱۶، پناهجویان دیپورت شده را به کشور ثالث بازگرانده اند. ۱۸۸ هزار نفر در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با ۲۲۸ هزار نفر در سال ۲۰۱۶.

بیشترین تعداد درخواست های مهاجرانی که خواستار ورود به اتحادیه اروپا شده اند از سوی اسپانیا رد شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بروکسل؛‌ بیش از یک ماه اعتصاب غذای پناهجویان در اعتراض به عدم رسیدگی دولت

چالش‌های مهم اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ چه خواهد بود؟