اردوغان دامادش را به سمت وزارت دارایی منصوب کرد

اردوغان دامادش را به سمت وزارت دارایی منصوب کرد
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رجب طیب اردوغان، ۶۴ ساله در حالی دوره جدید زمامداری خود را آغاز کرده است که از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون قدرت را در این کشور در دست دارد.

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه تنها ساعاتی پس از مراسم تحلیفش برات البیرک، داماد خود را به سمت وزارت دارایی منصوب کرد.

رئیس جمهوری ترکیه که پس از همه پرسی تغییر قانون اساسی در دوره جدید ریاست جمهوری از اختیارات گسترده تری برخوردار است در مراسم تحلیف خود وعده یک «دولت قوی و ترکیه نیرومند» را مطرح کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

برات البیرک در دولت جدید ترکیه در حالی به عنوان وزیر دارایی و خزانه داری معرفی شده است که محمد شیمشک، معاون نخست وزیر در دولت پیشین از کابینه حذف شده است. از محمد شیمشک به عنوان اصلی ترین وزیر هوادار تجار در دولت پیشین نام برده می شد.

برنامه رجب طیب اردوغان برای کاهش نرخ بهره و وعده او مبنی بر کنترل بیشتر دولت بر اقتصاد نگرانی هایی را برای فعالان اقتصادی ترکیه پدید آورده است.

در قانون اساسی جدید ترکیه سمت نخست وزیر حذف شده است. به این ترتیب رئیس جمهور می تواند اعضای دولت را بدون نیاز به تائید پارلمان انتخاب کند.

رجب طیب اردوغان، ۶۴ ساله در حالی دوره جدید زمامداری خود را آغاز کرده است که از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون قدرت را در ترکیه در دست دارد.

منتقدان رئیس جمهوری ترکیه بر این باورند که نظام سیاسی این کشور با تغییر قانون اساسی در سال ۲۰۱۷ میلادی به نظامی «اقتدارگرا» تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان با اختیارات جدید سوگند یاد می‌کند؛ نظام جدید حکومتی با رئیس قدیمی

ترکیه؛ برکناری ۱۸ هزارتن از نیروهای پلیس، ارتش و دانشگاهیان

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین