حمله بی‌سابقه ترامپ: آلمان تحت کنترل روسیه قرار دارد

حمله بی‌سابقه ترامپ: آلمان تحت کنترل روسیه قرار دارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نشست سالانه اعضای کشورهای عضو ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، در بروکسل تحت تاثیر یکی از پرتنش ترین مذاکرات میان اعضای مهم از جمله آمریکا و آلمان برگزار شد.

آگهی

نشست سالانه اعضای ناتو در روز اول و در بروکسل صحنه جنگ لفظی بین رئیس جمهوری آمریکا و صدراعظم آلمان بود. پس از آنکه دونالد ترامپ در دیدار خود با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بروکسل اعلام کرد که آلمان کاملا «تحت کنترل» روسیه قراردارد انتظار می‌رفت که صدراعظم آلمان واکنشی تند به این سخنان نشان دهد.

دونالد ترامپ صبح چهارشنبه گفته بود: «ما در ناتو داریم هزینه وحشتناک امنیت آلمان و فرانسه و بسیاری دیگر از کشورها را علیه تهدید احتمالی روسیه می‌دهیم، آن وقت متحدان ما مهم‌ترین قراردادهایشان را با روسیه می‌بندند. آلمان تا هفتاد درصد از مصرف انرژی خود را به روسیه وابسته است.»

دونالد ترامپ در سخنانش تاکید کرده بود که آلمان به نوعی در چنگ و کنترل روسیه قراردارد.

صدراعظم آلمان در واکنش به اظهارات ترامپ مدعی شد زمانی که برلین «کاملا در کنترل روسیه» قرار داشت شهروند آلمان شرقی بود و گفت آلمان در سیاست‌های خود دنباله رو دونالد ترامپ و کاخ سفید نخواهد بود. آنگلا مرکل گفت: «آلمان در انتخاب سیاست‌هایش مستقل عمل می‌کند.»

خانم مرکل روز چهارشنبه در بروکسل تاکید کرد: «بسیار خوشحالم که امروز ما با آزادی در کنار یکدیگر متحدیم و جمهوری فدرال آلمان را داریم. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که ما سیاست‌های مستقلی داریم و تصمیمات مستقلی اتخاذ می‌کنیم. این بسیار خوب است خصوصا برای مردم شرق آلمان.»

صدراعظم آلمان در انتقاد به سخنان دونالد ترامپ درباره این که آمریکا بودجه ناتو را می‌پردازد گفت: «آلمان هم کار زیادی برای ناتو می‌کند. آلمان دومین تامین کننده بزرگ نیرو است و بزرگ‌ترین بخش از قابلیت ارتش ما در اختیار ناتو قرار دارد و تا به امروز ما مشارکت گسترده‌ای در رابطه با افغانستان داشتیم. در این راستا ما همچنین از منافع ایالات متحده دفاع کردیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چندجانبه‌گرایی نوین؛ راه‌حل اروپایی‌ها در برابر انزواطلبی ترامپ

وزیر خارجه آلمان: دیگر نمی‌توان روی کاخ سفید حساب کرد

از مواضع ترامپ در نشست مطبوعاتی با ترزا می تا دیدار با ملکه بریتانیا