اعترافات مائده هژبری در شورای نظارت بر صدا و سیما بررسی می‌شود

اعترافات مائده هژبری در شورای نظارت بر صدا و سیما بررسی می‌شود
Copyright شبکه های اجتماعی/آرشیو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعترافات مائده هژبری در شورای نظارت بر صدا و سیما بررسی می‌شود

آگهی

یک عضو ناظر مجلس ایران در شورای نظارت بر صدا و سیما می گوید پخش مستند «بیراهه» در جلسه هفته آینده این شورا بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا غلامرضا کاتب، نماینده گرمسار از پخش اعترافات گروهی از کاربران شبکه های اجتماعی در صدا و سیما به عنوان اقدامی «غیرقانونی و غیراخلاقی» یاد کرد. وی اظهار داشت: «اقدام صدا و سیما در پخش مستند بیراهه و نمایش اعترافات، اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی بود که موجب به وجود آمدن فضای بسیار منفی در جامعه شد و شکایت‌های متعددی توسط انجمن حمایت از کودکان و گروه‌های اجتماعی گوناگون از صدا و سیما به شورا رسیده [است].»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این نماینده مجلس در ادامه افزود: «در نشست شورای نظارت بر صدا و سیما حتما به قصور نیروی انتظامی به دلیل در اختیار گذاشتن جزییات اعترافات رسیدگی خواهد شد. بازجویی های ناجا اگر محرمانه باشد نباید در اختیار صدا و سیما قرار می گرفت علاوه بر آن به اشتباه پلیس فتا نیز رسیدگی خواهد شد.»

عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما تاکید کرد که بنا به قانون تا زمان عدم صدور حکم قضایی اعترافات نباید پخش شود.

از سوی دیگر ایسنا به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرده است که قوه قضائیه با پخش اعترافات مائده هژبری ارتباطی ندارد. بنا به همین گزارش قوه قضائیه درخواستی برای پخش اعترافات ارائه نکرده بود.

محمد حسین رنجبران، مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما روز سه شنبه پخش اعترافات شماری از کاربران شبکه های اجتماعی را «وظیفه ذاتی» این رسانه دانسته بود. وی تاکید کرده بود که منتشرکنندگان مطالب «نامناسب» در فضای مجازی باید بدانند چه «هزینه هایی در انتظارشان است».

پخش مستند «بیراهه» همراه با اعترافات مائده هژبری واکنشهای زیادی را در فضای سیاسی و اجتماعی ایران برانگیخت. در تازه ترین واکنشها عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: « پخش اعترافات در تلویزیون نیازمند مقررات تقنینی است. سلیقه یک قاضی و یا مجری پخش نباید معیار باشد. اتفاقات مکرر، نیاز به قانون را جدی‌تر می‌کند.»

توئیتر

محمد رضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس نیز به طور ضمنی در یک نشست خبری از پخش مستند «بیراهه» انتقاد کرد. وی اظهار داشت: « سوال این است که چقدر پرداختن به حاشیه‌ها در رسانه ملی ضرورت دارد، آیا اعلام یک خبر یک بازجویی و محاکمه کمک به مساله فرهنگی و ارتقای آن می‌کند؟»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدا و سیما برای پخش اعترافات مائده هژبری تذکر گرفت

صدا و سیما از پخش اعترافات مائده هژبری دفاع کرد

«برقص تا برقصیم»؛ واکنش عفو بین‌الملل به بازداشت مائده هژبری