نشست ناتو؛ آمریکا متحدان را به افزایش فشار بر ایران ترغیب می‌کند

نشست ناتو؛ آمریکا متحدان را به افزایش فشار بر ایران ترغیب می‌کند
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته یک مقام وزارت خارجه آمریکا مایک پمپئو تلاش خواهد کرد تا به متحدان واشنگتن برای راههای جایگزین تامین نفت اطمینان بدهد.

آگهی

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نظر دارد در حاشیه نشست ناتو در بروکسل در ملاقات با مقامات کشورهای دیگر آنها را به «افزایش فشار به ایران» ترغیب کند.

به گفته یک مقام وزارت خارجه آمریکا مایک پمپئو تلاش خواهد کرد تا به متحدان واشنگتن برای راههای جایگزین تامین نفت اطمینان بدهد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه از ابوظبی وارد بروکسل شد. محور گفتگوهای مایک پمپئو با مقامات امارات متحد عربی موضوع ایران بود. این در حالی است که گروهی از مقامات وزارت خارجه آمریکا نیز به مدت سه روز در عربستان با مسئولان این کشور در مورد «راههای جدید قطع درآمد رژیم ایران» مذاکره کردند.

مایک پمپئو قرار است در بروکسل با همتایان بریتانیایی، فرانسوی و آلمانی خود درباره ایران گفتگو کند. وزیر خارجه ایالات متحده با مقامات برخی دیگر کشورها نیز به طور جداگانه ملاقات خواهد کرد.

رویترز
سفر مایک پمپئو به امارات متحده عربیرویترز

انتقاد ترامپ از متحدان آمریکا در ناتو

نشست دو روزه سران ناتو در حالی روز چهارشنبه با شرکت دونالد ترامپ آغاز می شود که رئیس جمهوری آمریکا از رقم بودجه دفاعی کشورهای متحد واشنگتن انتقاد کرده است.

رئیس جمهوری ایالات متحده پیش از ترک واشنگتن به مقصد بروکسل اظهار داشت: «ناتو با ما منصفانه رفتار نکرده است. ما خیلی هزینه می پردازیم و آنها خیلی کم پرداخت می کنند.»

در مقابل نگرانی اصلی متحدان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی فعالیت های سایبری روسیه و دخالت مسکو در انتخابات کشورهای غربی است. رئیس جمهوری آمریکا قرار است پس بروکسل به بریتانیا و فنلاند سفر کند. دونالد ترامپ در هلسینکی، پایتخت فنلاند با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیدار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران اتهام‌های وارده در بیانیه ناتو را رد کرد

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند