اسرائیل: پس از ورود پهپاد به مواضع ارتش سوریه حمله کردیم

اسرائیل: پس از ورود پهپاد به مواضع ارتش سوریه حمله کردیم
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در تصاویر سیاه و سفیدی که ارتش اسرائیل از حمله روز پنجشنبه منتشر کرده است یک سازه دو طبقه و یک ساختمان پنج طبقه مورد هدف حمله موشکی قرار می گیرند

آگهی

پدافند هوایی ارتش سوریه می گوید در ساعات اولیه روز پنجشنبه موشک های پرتاب شده توسط جنگنده های اسرائیلی را در استان قنیطره هدف گرفته و منهدم کرده است.

به گزارش رسانه های دولتی سوریه این حمله اسرائیل در نزدیکی روستای حضر در مرز بلندی های اشغال شده جولان روی داد. بنا به همین گزارش این حمله که هدف آن مواضع ارتش سوریه بود تنها خسارات مادی بر جای گذاشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در مقابل ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در واکنش به ورود یک فروند پهپاد به حریم هوایی خود به سه هدف در داخل خاک سوریه حمله کرده است.

اسرائیل تنها چند ساعت قبل از این حمله اعلام کرده بود که یک فروند پهپاد مهاجم به حریم هوایی خود را در شمال این کشور سرنگون کرده است. تل آویو پیش از این تهدید کرده بود که به هرگونه تلاش نیروهای دولتی سوریه برای اعزام نیرو به مناطق تحت کنترل شورشیان در بلندی های جولان واکنش نشان خواهد داد.

در تصاویر سیاه و سفیدی که ارتش اسرائیل از حمله روز پنجشنبه منتشر کرده است یک سازه دو طبقه و یک ساختمان پنج طبقه مورد هدف حمله موشکی قرار می گیرند.

اسرائیل در هفته های گذشته به دنبال عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور از استقرار نیروهای دولتی سوریه و متحدانش در نزدیکی مرز دو کشور و بلندی های جولان ابراز نگرانی کرده بود.

سوریه در ماههای گذشته به دفعات از حمله اسرائیل در درون خاک خود خبر داده است. تلویزیون دولتی سوریه یکشنبه شب گذشته از حمله چند جنگنده اسرائیلی به پایگاه هوایی «تی فور» (T4) در استان حمص خبر داده بود.

اسرائیل مدعی است که نیروهای ایرانی متحد بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در این پایگاه مستقر هستند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله شبانه اسرائیل به پایگاه تی‌فور در سوریه

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: یک نظامی ایرانی در حمله هوایی اسرائیل به سوریه کشته شد