برکسیت و تجارت آزاد؛ ترامپ در بریتانیا به ترزا می هشدار داد

برکسیت و تجارت آزاد؛ ترامپ در بریتانیا به ترزا می هشدار داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

او همچنین از بوریس جانسون، وزیر خارجۀ مستعفی بریتانیا به نیکی یاد کرده و اعلام کرد که «او می‌تواند نخست‌وزیر بزرگی باشد».

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در جریان اولین سفر رسمی خود به بریتانیا، با اشاره به انتقادهای داخلی به طرح ترزا می، نخست‌وزیر این کشور در موضوع روابط تجاری با اتحادیه اروپا پس از برکسیت، اعلام کرد که چنانچه این طرح اجرا شود، احتمالا نهایی شدن یک توافق تجاری جدید میان آمریکا و بریتانیا غیرممکن خواهد شد.

آقای ترامپ که عصر پنج‌شنبه وارد لندن شده است، در جریان گفتگو با روزنامه «Sun» بریتانیا تاکید کرد که برکسیت فرصت مناسبی برای تقویت روابط آمریکا و بریتانیا بود و با این طرح و ایجاد رابطه تجاری نزدیک میان بروکسل و لندن، توافق جدید «ترانس آتلانتیک» به خطر خواهد افتاد و در چنین شرایطی آمریکا ترجیح می‌دهد مستقیما با اتحادیه اروپا پیمان ببندد و نه با بریتانیا.

او همچنین از بوریس جانسون، وزیر خارجۀ مستعفی بریتانیا به نیکی یاد کرده و اعلام کرد که «او می‌تواند نخست‌وزیر بزرگی باشد» و افزود فکر می‌کنم به آنچه می‌خواهد می‌رسد.

گروهی از شهروندان بریتانیا که مخالف سیاست‌های آقای ترامپ هستند همزمان با ورود او به این کشور، با سردادن شعار در برابر فرودگاه استنستد، نارضایتی خود را از دیدار رییس جمهوری آمریکا از بریتانیا ابراز کردند.

بیشتر بخوانید:

طرح بریتانیا برای روابط با اتحادیه اروپا در دوران پسا برکسیت منتشر شد

تظاهرات همزمان با ورود دونالد ترامپ به لندن

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استقبال اروپا از تجارت آزاد با آمریکای جنوبی همزمان با مخالفت های زیست محیطی

خودداری ژان کلود یونکر از گرفتن دست دونالد ترامپ

توصیه ترامپ به می: از اتحادیه اروپا شکایت کن