برنامه اراسموس اروپا؛ دروازه ورود کارآفرینان جوان به بازار

با همکاری The European Commission
برنامه اراسموس اروپا؛ دروازه ورود کارآفرینان جوان به بازار
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلب
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

میکائیل یونانی است و سه ماه در قالب برنامه اراسموس اروپا برای کارآفرینان جوان در یک بنگاه تجاری اسپانیایی دوره کارآموزی گذرانده بود. او پس از مدت کوتاهی توانست شرکت خودش را تاسیس کند. رمز موفقیت میکائیل چیست؟

داشتن برنامه قوی برای کسب و کار، و تثبیت آن و یافتن گزینه‌های فنی مؤثر، اینها چالش هایی است کارآفرینان جوان با آن روبرو هستند. برای این مشکلات راه حلی وجود دارد. این راه حل برنامه اراسموس برای کارآفرینان جوان نام دارد .

اوانگلیکا سولومو، از مسئولان ارشد وزارت اقتصاد و توسعه یونان در باره برنامه اراسموس برای کارآفرینان جوان می‌گوید: «برنامه منحصر به فردی است و مناسب آن دسته از کارآفرینان جوان است که می‌خواهند شرکت تاسیس کنند. آنها در ابتدا باید دانش لازم را از کارآفرینان باتجربه کسب کنند. برای اینکه تأثیر این برنامه را ببینید به این نکته فکر کنید که این برنامه شبکه ۳۸ کشور را در بر گرفته است.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

طراحی اپلیکیشن کشف آثار باستانی یونان، محصول تبادل تجربه در اراسموس

به لطف واقعیت مجازی و واقعیت افزوده گردشگران می‌توانند بناهای باستانی یونان را همان طور که چندین قرن پیش بوده ببینند. این فناوری که تا کنون بیش از ۸۰ هزار توریست در سه سال گذشته آن را به کار برده‌اند، میکائیل کوکینوس، کارآفرین یونانی،‌ طراحی کرده است.

او می‌گوید:‌ «این اپلیکیشن دو ویژگی مهم دارد. اول دقت و صحت آن است. باستان‌شناسان مشهور روی کار ما نظارت کرده‌اند. ویژگی دوم هم این است که در آن، از پیام صوتی و نوشتاری استفاده نمی‌شود در نتیجه جای راهنمای گردشگری را نمی‌گیرد.»

میکائیل شرکتش را در سال ۲۰۱۴ و وقتی با برنامه اراسموس کار می‌کرد، به راه انداخت. او سه ماه در شهر کارتاخنا در یک بنگاه تجاری اسپانیایی تجربه کسب کرده است. ارتباط با این شرکت به میکائیل در طراحی اپلیکیشن کمک کرد تا طرحش برای راه‌اندازی شرکت را بهبود ببخشد.

او در این باره به یورونیوز می‌گوید: «مشکل بسیار بزرگی را که مربوط به مصرف باتری می‌شد حل کردیم. این کار را با بهینه‌سازی گرافیک‌ها انجام دادیم. بازار جدیدی داریم که شبیه به بازار پلانتاریوم (آسمان‌نما) و بازار بازی‌های رایانه‌ای است. همه اینها حاصل برنامه اراسموس است که در نهایت تجربه خوبی بود.»

میکاییل هنوز هم با شرکت اسپانیایی در تماس است. به همین دلیل هم توانسته است در کارتاخنا و جزیره تنریف اسپانیا بازار جدیدی بدست بیاورد.

بیشتر بخوانید: برنامه اراسموس اتحادیه اروپا برای مبادله کارآفرینان

موفقیت برنامه اراسموس در یونان

برنامه اراسموس برای کارآفرینان جوان در یونان بسیار موفق بوده است. اوانگلیکا سولومو در باره علت موفقیت این برنامه در یونان می‌گوید: «حدود ۳۰۰ هزار کار آموز جوان مثل میکاییل در این برنامه شرکت کردند. هدف ما ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار است. به همین دلیل هم شرکت در این برنامه، برای بازرگانان جوان امیدوار کننده است. آنها می‌توانند در یونان بمانند و اینجا کسب و کار به راه بیندازند.»

طی پنچ سال، ۶۰۰۰ مورد تبادل کارآموز در قالب برنامه اراسموس در سراسر اروپا و در حوزه‌های مختلف کاری صورت گرفته است. این برنامه دست کم تا سال ۲۰۲۰ میلادی ادامه خواهد داشت.

آنگلینا درباره این که چه کسانی عملا می‌توانند در برنامه اراسموس شرکت کنند،‌ می‌گوید:‌ «کارآفرینانی که تازه کارشان را شروع کرده‌اند. محدودیت سنی وجود ندارد و همه می‌توانند از کمک‌های مالی کمیسیون اروپا استفاده کنند.»

درباره برنامه اراسموس برای کارآفرینان جوان بیشتر بدانید:

  • اراسموس، برنامه اتحادیه اروپا برای تسهیل تبادل تجارب مدیریتی و بازرگانی است

  • بخشی از بودجه اراسموس را کمیسیون اروپا در قالب برنامه «کوسمه» تامین می‌کند

  • طی پنج سال گذشته ۶۰۰۰ مورد تبادل کارآفرین صورت گرفته است

  • تعداد کسانی که از این برنامه استفاده کرده اند تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰هزار نفر می‌رسد

لینک‌های مفید:

هم‌رسانی این مطلب

مطالب مرتبط

رابطه چاپلوسی با شکوفایی؛ راز محبوبیت ماندگار «استیو جابز» در میان همکارانش چیست؟

«آزاد به اطاعت»؛ آیا نازی‌ها بنیانگذار مدیریت بهره‌وری بودند؟