نواز شریف، نخست وزیر پیشین پاکستان در بدو ورود به لاهور بازداشت شد

نواز شریف، نخست وزیر پیشین پاکستان در بدو ورود به لاهور بازداشت شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماموران امنیتی پاکستان نواز شریف و مریم دخترش را روز جمعه، بعد از آنکه هواپیمای حاملشان در فرودگاه لاهور به زمین نشست، بازداشت کردند.

آگهی

نواز شریف، نخست وزیر پیشین پاکستان روز جمعه ۱۴ ژوئیه (۲۲ تیر) در بدو ورود به پاکستان به همراه دخترش دستگیر شدند.

هواپیمای حامل نواز شریف و دخترش مریم ساعت ۸:۴۵ عصر به وقت محلی در فرودگاه مرکزی لاهور به زمین نشست.

نخست وزیر پیشین پاکستان هفته گذشته از سوی دادگاه ویژۀ مبارزه با فساد اقتصادی پاکستان، بطورغیابی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

مریم شریف، وارث سیاسی پدرش نیز به هفت سال زندان و همسر او محمد صفدر که نماینده پارلمان پاکستان هست، به یک سال زندان محکوم شده‌اند. با حکمی که صادر شده، صلاحیت مریم شریف برای شرکت در رقابتهای انتخاباتی ۲۵ ژوئیه رد شده تلقی می‌شود.

نواز شریف و دخترش مریم در فرودگاه ابوظبی در سفر به مقصد لاهور

بازگشت و دستگیری این دو شخصیت سیاسی می‌تواند انتخابات پیش‌روی پاکستان را تحت‌تاثیر قرار دهد. انتخاباتی که با شایعات پیرامون دخالت ارتش جنجال برانگیز شده است. گفته می‌شود که ارتش به نفع عمران خان، بازیکن سابق کریکت، که نواز شریف را «جنایتکار» می‌نامد سعی در مهندسی انتخابات دارد.

به گفته خبرنگار رویترز مردانی با یونیفورم به محض پیاده شدن نواز شریف و دخترش آنان را دستگیر کرده و به فرودگاه دیگری منتقل کرده‌اند تا به خارج از لاهور فرستاده شوند.

رویترز
تجمع برای اعتراض به دستگیر فعالان حزب مسلم لیگ در پاکستانرویترز

هزاران نفر از طرفداران نواز شریف در حمایت از نخست وزیر پیشین پاکستان در اطراف فرودگاه مرکزی لاهور تجمع کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، همزمان با بازگشت او صدها تن از فعالان حزب مسلم لیگ در پاکستان دستگیر شده‌اند. حزب او ارتش را متهم کرده که عامل صدور این حکم محکومیت برای آقای شریف بوده است.

نواز شریف که سه دوره نخست‌وزیری پاکستان را برعهده داشت سال گذشته از سوی دیوان عالی پاکستان به اتهام فساد رد صلاحیت و به این ترتیب مجبور به ترک قدرت شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها