«جانسون و جانسون» به پرداخت ۴.۷ میلیارد دلار جریمه به ۲۲ زن محکوم شد

Johnson & Johnson office
Johnson & Johnson office Copyright Luis García
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این پول برای جبران خسارت وارده به ۲۲ زن که به دلیل استفاده از محصولات پودر تالک این شرکت به سرطان تخمدان مبتلا شده‌اند، پرداخت خواهد شد.

آگهی

شرکت آمریکایی و چندملیتی «جانسون و جانسون» که در زمینه تولید محصولات دارویی و بهداشتی فعال است، از سوی دادگاه به دلیل سرطان‌زا بودن محصولاتش به پرداخت مبلغ ۴.۷ میلیارد دلار جریمه محکوم شد.

بنا بر اعلام دادگاه ایالت میزوری آمریکا این پول برای جبران خسارت وارده به ۲۲ زن که به دلیل استفاده از محصولات پودر تالک این شرکت به سرطان تخمدان مبتلا شده‌اند، پرداخت خواهد شد.

شرکت «جانسون و جانسون» با حدود ۹ هزار پروندۀ شکایت دست به گریبان است و وکلای برخی از شاکیان مدعی هستند که این کمپانی از دهۀ ۷۰ میلادی می‌دانسته است که برخی از محصولاتش از جمله پودرهای تالک آلوده به آزبست (پنبه نسوز) هستند اما به مشتریانش دربارۀ خطرات آنها هشدار نداده است.

این سنگین‌ترین حکمی است که تا کنون علیه این شرکت در موضوع محصولات پودر تالک صادر شده است.

پیش از این در سال ۲۰۱۷ میلادی دادگاه کالیفرنیا جریمه‌ای ۴۱۷ میلیون دلاری را برای پرداخت به زنی تعیین کرد که اعلام کرده بود استفاده از مجموعه‌ای از محصولات این شرکت از جمله پودر تالک، منجر به ابتلای او به سرطان تخمدان شده است. با این وجود، بعدها یک قاضی دیگر این حکم را لغو کرد.

«جانسون و جانسون» تا کنون موفق شده است که جریمه‌های سنگینی را که علیه این شرکت تعیین می‌شود با درخواست تجدید نظر یا لغو کند و یا مبلغ آن را کاهش دهد.

این تولید کننده عظیم محصولات دارویی در واکنش به حکم دادگاه میزوری نیز ضمن ابراز تاسف اعلام کرد که درخواست تجدیدنظر خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

از تحریم تا قاچاق؛ چالش‌‌های بازار داروی ایران

امکان درمان سرطان با میکروارگانیسمهای دریایی

اولین بیمار دریافت‌کننده تراشه مغزی نورالینک تنها از طریق ذهنش شطرنج بازی کرد