روایت یورونیوز از آنچه در دیدار پایانی جام جهانی روسیه گذشت

روایت یورونیوز از آنچه در دیدار پایانی جام جهانی روسیه گذشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیروزی قاطع فرانسه بر کرواسی با نتیجه ۴ بر ۲ و قهرمانی شاگردان دیدیه دشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

آگهی

روز بزرگ سرانجام فرا رسید. دو تیم از ۳۲ شرکت کننده در دور نهایی رقابت های جام جهانی روسیه به دوئل پایانی رسیدند تا یکی به فکر ستاره دوم باشد و دیگری در پی تاریخ سازی و کسب نخستین جام قهرمانی.

بدون در نظر گرفتن انسجام، کیفیت بازی و نمایش فوق العاده ای که تیم ملی فرانسه به خصوص در مرحله حذفی این تورنمنت از خود به نمایش گذاشته، تنها با نگاه به نام های بزرگی همچون پل پوگبا، کیلین امباپه، آنتوان گریزمن، اولیویه ژیرو، ساموئل اومتیتی و بلز ماتوییدی می توان حدس زد چرا خروس ها را بخت نخست قهرمانی در این دوره از مسابقات می دانند.

در آنسو اما کرواسی قرار دارد. تیمی با قابلیت های بالای تاکتیکی و داشتن مهره های ارزشمندی چون مودریچ، راکیتیچ، مانزوکیچ، پریشیچ و ویدا که هر یک ستاره ای برای باشگاه های بزرگ دنیا همچون رئال مادرید، بارسلون، یوونتوس، اینتر میلان و بشیکتاش محسوب می شوند. کروات ها که به درستی پدیده نخست این رقابت ها لقب گرفته اند با از پیش رو برداشتن میزبان در یک چهارم و شکست تیم متحول شده انگلیس در نیمه نهایی برای نخستین بار به دیدار پایانی راه یافته اند. شطرنجی ها از این رو انگیزه بسیار بالایی برای کسب نخستین قهرمانی و تاریخ سازی در دنیای فوتبال دارند.

نتیجه این دیدار برای دیدیه دشان و زلاتکو دالیچ سرمربی های دو تیم نیز می تواند خاص و متفاوت باشد. دیدیه دشان در صورت قهرمانی به جمع دو مربی تاریخ فوتبال یعنی ماریو زاگالوی برزیلی و فرانتس بکن باوئر آلمانی می پیوندد که توانسته اند هم به عنوان بازیکن و هم در کسوت مربی این افتخار را کسب کرده است.

اما زلاتکو دالیچ در صورت پیروزی تیم اش در این دیدار به نخستین مربی تاریخ فوتبال کرواسی تبدیل می شود که قهرمان جام جهانی شده است.

استادیوم لوژنیکی در مسکو محل برگزاری فینال جام جهانی است و قضاوت این دیدار را نستور پیتانا آرژانتینی برعهده دارد.

پوشش لحظه به لحظه دیدار فینال جام بیست و یکم را با اما از اینجا دنبال کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اینفانتیو: تکلیف افزایش سهمیه قاره ها برای جام جهانی قطر به زودی مشخص خواهد شد

پل پوگبا پس از اعلام حکم محرومیت ۴ ساله به دلیل دوپینگ: دل‌شکسته، شوکه و غمگینم

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند