انتقاد به وضعیت دگرباشان جنسی در چچن همزمان با نشست ترامپ و پوتین در هلسینکی

 انتقاد از وضعیت دگرباشان در چچن همزمان با نشست ترامپ و پوتین در هلسینکی
انتقاد از وضعیت دگرباشان در چچن همزمان با نشست ترامپ و پوتین در هلسینکی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعضای این کمپین حقوق بشر آمریکایی همچنین دونالد ترامپ را از این جهت مورد انتقاد قرار داده اند که وی برغم تلاش برای اصلاح روابط گره خورده با کرملین همواره از اظهار نظر در باره وضعیت حقوق دگرباشان جنسی در روسیه امتناع کرده است.

آگهی

استقبال از ورود دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در فنلاند که برای گفتگو با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود وارد این کشور شده با انتقاد فعالان حقوق همجنسگرایان نسبت به وضعیت دگرباشان جنسی در چچن همراه شد.

گروهی از اعضای آمریکایی کمپین حقوق بشر مبارزه با تبعیض و سرکوب همجنس‌گرایان به بهانه ورود ترامپ به فنلاند پارچه‌نوشته بزرگی را بر روی ساختمان کاخ ریاست جمهوری این کشور در هلسینکی نصب کرده و از رئیس جمهوری آمریکا خواستند برای توقف آنچه «جنایت بر ضد اقلیت همجنس‌گرا» در جمهوری خودمختار چچن خوانده شده، تلاش کند.

این پارچه‌نوشته روز دوشنبه توجه خبرنگاران و مقامات رسمی حاضر در کاخ ریاست جمهوری فنلاند را به خود جلب کرد. این گروه به مناسبت حضور روسای جمهوری آمریکا و روسیه با انتشار شعار دیگری به صورت مستقیم از «دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین خواسته‌اند به جنایات بر ضد بشریت در چچن» پایان دهند.

فعالان حقوق همجنس‌گرایان می‌گویند زنان و مردان همجنس‌گرا، افراد دو جنسیتی و تراجنسیتی قربانی اقدامات تبعیض‌آمیز در روسیه و به خصوص جمهوری مسلمان‌نشین چچن هستند. به اعتقاد این گروه فعال در زمینه حقوق بشر، رمضان قدیروف، رئیس جمهوری خودمختار چچن متهم است با اتخاذ رویکردی غیر قابل قبول نسبت به دگرباشان آنها را زندانی و شکنجه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هشدار دربارۀ بازداشت و قتل همجنسگرایان در چچن

کانادا مخفیانه همجنسگرایان فراری چچنی را می‌پذیرد

اعضای این کارزار حقوق بشر آمریکایی همچنین دونالد ترامپ را از این جهت مورد انتقاد قرار داده‌اند که وی به رغم تلاش برای اصلاح روابط گره خورده با کرملین همواره از اظهار نظر در باره وضعیت حقوق دگرباشان جنسی در روسیه امتناع کرده است.

تای کوب، مدیر گروه موسوم به کمپین جهانی حقوق بشر می‌گوید: «ما اینجا در هلسینکی هستیم تا ضمن محکوم کردن جنایات بر ضد بشریت در چچن، از ترامپ بخواهیم به سکوت تاسف بار خود پایان دهد. ما همچنین از پوتین می‌خواهیم فرمان آغاز تحقیق در این زمینه را صادر کند و مجرمان را برای محاکمه به دستگاه قضایی تحویل دهد.»

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین عصر روز دوشنبه در هلسینکی رو در رو با یکدیگر گفتگو کردند. آخرین دیدار رهبران این دو قدرت جهانی به نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی باز می‌گردد. مناقشات بین‌المللی از جمله بحران سوریه، الحاق کریمه به خاک روسیه و طرح ادعای جنجالی دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روابط میان دو کشور را در پایین‌ترین سطح خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ پیش از دیدار با پوتین: رابطه با روسیه هرگز به این بدی نبوده است

آغاز دیدار پوتین و ترامپ در پایتخت فنلاند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه در فنلاند

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید

اولین اظهار نظر پوتین بعد از حمله موشکی و پهپادی مستقیم ایران به اسرائيل