توافقنامه تاریخی تجارت آزاد ژاپن و اتحادیه اروپا

توافقنامه تاریخی تجارت آزاد ژاپن و اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارشناس اقتصادی به یورونیوز می‌گوید که توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و ژاپن به نفع مصرف کنندگان دو کشور است.

آگهی

توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و ژاپنِِ قرار است به‌زودی در توکیو، پایتخت‌ این کشور امضا شود. این توافقنامه تاریخی منجر به تسهیل همکاری‌های تجاری بین اتحادیه اروپا و سومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود.

کاهش تعرفه‌های گمرکی برای کالاهای کشاورزی و مواد غذایی، تقویت سرمایه گذاری و به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت، ارکان اصلی این توافقنامه هستند.

توافقنامه همکاری تجاری ژاپن و اتحادیه اروپا روز ۱۷ ژوییه / ۲۶ تیرماه ۱۳۹۷ در جریان نشستی که با حضور مقامات ژاپن و اتحادیه اروپا برگزار می‌شود، امضا خواهد شد.

سفیر ژاپن در اتحادیه اروپا در سمینار ویژه‌ای که به این منظور در بروکسل برگزار شد با تاجران و بازرگانان اروپایی دیدار کرد.

دنی ریزبرگ، رئیس شورای بازرگانی اروپا در ژاپن می‌گوید: «۱۰ سال پیش تجارت در ژاپن بسیار سخت بود. اما با توافق تجارت آزاد بین ژاپن و اتحادیه اروپا تمام این سختی‌ها از میان می رود و می توانیم بیشتر روی بازاریابی و رشد کسب و کار تمرکز کنیم.»

طبق این توافقنامه که حوزه های متعددی را از زیست فناوری گرفته تا صنعت خودروسازی شامل می شود. تعرفه صادارت برخی محصولات مثل پنیر و شراب حذف و از موانع صنعت خودروسازی ژاپن برای صادرات کاسته می شود.

قرارداد تجارت آزاد بین ژاپن و اتحادیه اروپا به نفع مصرف‌کنندگان است

از دیدگاه کازوئو کوداما، سفیر ژاپن در اتحادیه اروپا این معاهده تجاری منجر به ارتقای تامین منافع دو جانبه می‌شود. وی به یورونیوز می‌گوید: «این قرارداد یک منطقه بزرگ و آزاد تجاری برای ۶۴۰ میلیون نفر در ٰژاپن و اتحادیه اروپا فراهم می‌کند. مجموع تولید ناخالص داخلی این منطقه یک سوم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل خواهد داد، بنابراین فرصت خوبی برای بهبود رفاه اروپایی ها و ژاپن است.»

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هوسوک لی مایکی‌مایا، کارشناس اقتصادی در لندن می گوید توافق تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و ژاپن به نفع مصرف کنندگان دو کشور است و چشم انداز جدیدی را در تجارت بین المللی ایجاد می کند.

وی به یورونیوز می‌گوید: «محصولات با کیفیت بهتر و با قیمت‌ مناسب‌تر در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند و آنها به فناوری‌ها ومحصولات جدید، با قیمتی کمتر از قیمت کنونی دسترسی خواهند داشت.»

توافق تجارت آزاد اتحادیه اروپا و سومین قدرت اقتصادی جهان قرار است سال آینده اجرا شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح بریتانیا برای روابط با اتحادیه اروپا در دوران پسا برکسیت منتشر شد

توافق ماکرون و مرکل بر سر طرح بودجه مشترک اروپا

ژاپن چگونه از تخصص خود برای کمک به بهبود اوکراین استفاده می‌کند؟