آمریکا از امکان معافیت کشورها از تحریم نفتی ایران در موارد خاص خبر داد

آمریکا از امکان معافیت کشورها از تحریم نفتی ایران در موارد خاص خبر داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

استیون منوچین با اشاره ضمنی به احتمال افزایش قیمت نفت در صورت تحریم نفتی ایران گفت: «ایالات متحده توانایی قائل شدن استثنا در صورت افت بازار نفت را دارد». وی افزود که خزانه‌داری و دولت آمریکا بر همین مبنا در مورد تحریم‌های ایران رفتار خواهد کرد.

آگهی

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که واشنگتن می‌تواند در موارد خاص برای خریداران نفت ایران استثنا قائل شود.

استیون منوچین با اشاره ضمنی به احتمال افزایش قیمت نفت در صورت تحریم نفتی ایران گفت: «ایالات متحده توانایی قائل شدن استثنا در صورت افت بازار نفت» را دارد. وی افزود که خزانه‌داری و دولت آمریکا بر همین مبنا در مورد تحریم‌های ایران رفتار خواهد کرد.

آقای منوچین روز دوشنبه با تاکید بر اینکه ایالات متحده هیچ معافیت یا چشم‌پوشی در مورد تحریم‌های نفتی ایران قائل نیست، گفت که با این وجود واشنگتن در مورد «نوسانات بازار انرژی بسیار محتاط خواهد بود.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا اظهار داشت چنانچه در موعد اجرای تحریم نفتی برخی کشورها نتواند میزان واردات نفت از ایران را به صفر برسانند، ایالات متحده در «موارد خاص» معافیت آنان را در نظر خواهد گرفت.

وی در ادامه اعلام کرد که چگونگی تحریم نفت ایران را در نشست هفته آینده گروه بیست در بوینس آیرس با همتایان خود از ۲۰ قدرت اقتصادی جهان مطرح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:احتمال نرمش آمریکا در سیاست تحریم نفتی ایران

شکایت ایران از ایالات متحده به دیوان بین‌المللی دادگستری

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در حساب توئیتری خود از شکایت ایران از آمریکا به دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل باز گردادن یکجانبه تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

آقای ظریف نوشت: «ایران امروز شکایتی را در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد تا ایالات متحده را برای بازگرداندن یکجانبه تحریم‌ها ملزم به پاسخگویی کند. ایران در مواجهه با حقیر شمردن دیپلماسی و حاکمیت قانون از سوی آمریکا به حکم‌فرمایی قانون باور دارد. ضروری است عادت‌های (آمریکا) در تخلف از قوانین بین‌المللی پاسخ داده شود.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

توئیت محمد جواد ظریف درباره شکایت از آمریکا به دیوان بین‌المللی دادگشتری

با تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج ایالات متحده از برجام، واشنگتن ضمن اعلام بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد که صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند و کشورهای طرف قرارداد ایران را تهدید کرد که در صورت ادامه تجارت با ایران مجازات خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هیأتی از خزانه‌داری آمریکا با مقامات ترکیه درباره تحریم‌های ایران دیدار می‌کنند

ظریف: اقدام های مورد توافق وزرا باید پیش از آغاز تحریمها اجرایی شوند

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد