حکم گروه پانک راک مخل بازی فینال جام‌جهانی صادر شد

حکم گروه پانک راک مخل بازی فینال جام‌جهانی صادر شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاهی در روسیه چهار عضو یک گروه موسیقی معترض را به جرم اخلال در روند مسابقه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ به تحمل ۱۵ روز حبس محکوم کرد.

آگهی

دادگاهی در روسیه چهار عضو یک گروه موسیقی معترض را به جرم اخلال در روند مسابقه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ به تحمل ۱۵ روز حبس محکوم کرد.

اعضاء گروه موسیقی «پوسی رایت» روز یکشنبه و در اوایل نیمه دوم بازی فینال جام جهانی بین دو تیم فرانسه و کرواسی با ورود به زمین چمن استادیوم لوژنیکی مسکو، داور مسابقه را ناگزیر کردند تا برای دقایقی دستور توقف بازی را صادر کند.

این مسابقه تماشاچیان ویژه‌ای داشت: علاوه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کشور میزبان و رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مقامات عالی رتبه دیگری همچون رؤسای جمهوری فرانسه و کرواسی از جایگاه ویژه استادیوم ناظر بازی بودند.

بیشتر بخوانید: 

چهار عضو این گروه موسیقی پانک راک پس از دستگیری توسط پلیس در دادگاهی در روسیه به جرم نقض حقوق تماشاچیان و پوشیدن لباس پلیس محاکمه شدند و بر اساس حکم قاضی پرونده، این افراد ضمن آن که باید ۱۵ روز حبس را تحمل کنند برای سه سال نیز از حضور در اماکن ورزشی منع شده‌اند.

محکومان سه زن با نام‌های ورونیکا نیکولشینا، اولگا پختوسوا، اولگا کورچیووا و یک مرد به نام پیتر ورزیلوف هستند.

عکس: رویترز
چهار عضو محکوم شده گروه پوسی رایتعکس: رویترز

دادگاه حقوق بشر اروپا در اعتراض به صدور حکم این چهار تن اعلام کرده که روسیه مرتکب اعمال خشونت مضاعف در قبال اعضاء گروه «پوسی رایت» شده است.

خانم کورچیووا از محکومان این پرونده در اظهارنظری هدف از این اقدام گروهی را اعتراض به نبود آزادی بیان و سیاست‌های فدراسیون جهانی فوتبال عنوان کرده است.

او با ابراز تاسف از ایجاد مزاحمت برای بازیکنان دو تیم گفته که مساله اصلی ما این است که فیفا با حکومت کشورهای سرکوبگر و ناقض حقوق بشر نیز روابط خوبی دارد و اصل جوانمردی را در برگزاری مسابقات فوتبال نقض کرده است.

خانم کورچیووا توضیح داد که حضور غیرمترقبه آنها با پوشش پلیس در زمین مسابقه با هدف نمایش نمادین دخالت حکومت‌ها در زندگی مردم از طریق نیروهای امنیتی بوده است.

دژن لوورن مدافع تیم کرواسی نیز در مصاحبه‌ای که پس از شکست ۴ بر ۲ این تیم مقابل فرانسه انجام داد اعلام کرد که ورود چهار نفر به زمین مسابقه موجب شد تا بازی در لحظاتی بسیار حساس برای تیم کرواسی متوقف شود.

«پوسی رایت» یک گروه فمینیست پانک راک اعتراضی مستقر در مسکو است. شش سال پیش هم سه عضو گروه موسیقی «پوسی رایت» به خاطر اجرای یک برنامه اعتراضی بر ضد سیاست‌های ولادیمیر پوتین در کلیسای جامع شهر مسکو دستگیر و به اتهام خرابکاری به دو سال حبس محکوم شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک فعال مخالف کرملین «احتمالا در پروژه ترور مسموم شده است»

یک فعال مخالف کرملین در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد

مروری بر تثبیت حکومت نظامیان به‌واسطه میزبانی جام جهانی ۱۹۷۸؛ آیا فوتبال سیاسی است؟