اعتراض یهودیان به طرح کاهش ذبح احشام در اتریش

اعتراض یهودیان به طرح کاهش ذبح احشام در اتریش
Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایالتی در اتریش پیش‌نویس طرحی را آماده کرده که به موجب آن یهودیان و مسلمانان برای خرید گوشت کوشر و حلال باید پیش ثبت‌نام کنند.

آگهی

ایالتی در اتریش پیش‌نویس طرحی را آماده کرده که به موجب آن یهودیان و مسلمانان برای خرید گوشت کوشر و حلال باید پیش ثبت‌نام کنند.

سیاستمداران ایالت «نیدراسترایش» در اتریش با هدف کاهش اعمال خشونت در کشتار گاو و گوسفند، پیش‌نویس طرحی را تهیه کرده‌اند که بر اساس آن یهودیان و مسلمانان ساکن در این ایالت باید برای تهیه گوشت کوشر و حلال ثبت نام کنند.

این طرح با هدف تعیین دقیق تقاضای گوشت کوشر و حلال تهیه شده و با تصویب اجرای آن افراد غیر یهود و مسلمان امکان خرید گوشت کوشر و حلال را نخواهند داشت. به باور طراحان این طرح، تصویب و اجرای آن می‌تواند روند کشتار خشونت‌آمیز احشام را کاهش دهد.

سیاستمداران ایالت «نیدراسترایش» معتقدند، رویه کشتار احشام در دین یهود و اسلام که با بریدن گردن و تخلیه خون حیوان زنده همراه است، نوعی رفتار خشونت‌آمیز با حیوانات محسوب می‌شود. با این وجود یهودیان و مسلمانان اصرار دارند تا گوشت مصرفی آنها حتما از طریق ذبح شرعی احشام حلال گوشت تامین شود.

بیشتر بخوانید:در کشتارگاههای فرانسه چه خبر است؟

این طرح توسط تشکیلات «رفاه حیوانات» ایالت نیدراسترایش پیشنهاد شده و از سوی گاتفرید ولد هاوسل، وزیر کابینه محلی این ایالت که عضو حزب آزادی است، حمایت می‌شود. حزب آزادی یک حزب راستگرای افراطی محسوب می‌شود که در دهه ۱۹۵۰ میلادی توسط حامیان حزب نازی تاسیس شده است.

با این وجود، ارائه پیش‌نویس این طرح انتقاد جامعه یهویان را برانگیخته است. به طوری که شیمون کوهن، مدیر کارزار سازمان اجتماعی گوشت کوشر شچیتا(ذبح مذهبی) در بریتانیا اعلام کرده که اخذ مجوز برای خرید گوشت کوشر با هیچ یک از معیارهای لیبرالیسم همخوانی ندارد و تصویب این طرح فورا باید متوقف شود.

بیشتر بخوانید:اتریش پوشش روسری را برای دختران در مدارس ممنوع می‌کند

منبع: صفحه توئیتر آقای ویس
واکنش مارتین ویس، سفیر اتریش در اسرائیل به طرح ثبت نام خرید گوشت کوشر و حلالمنبع: صفحه توئیتر آقای ویس

اسکار دویچ، رئیس انجمن یهودیان مقیم اتریش هم به روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل گفته است که اجرای این طرح یادآور طرح شناسایی یهودیان با نصب ستاره داوود بر روی لباس آنهاست که در دوران حکومت نازی‌ها اجرا شد.

در مقابل، مارتین ویس، سفیر اتریش در اسرائیل روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «این مسئله موجب نگرانی شدید جوامع یهودی و مسلمان اتریش شده است. سیاستمداران ایالت نیدراسترایش همانطور که پیشتر نیز نشان داده‌اند، راه حلی را برای این جوامع پیدا خواهند کرد و به تمام نگرانی ها پایان خواهند داد‌!»

کلاوس اشنبرگر، عضو حزب حاکم مردم در اتریش نیز به یهودیان اطمینان داده که این طرح بدل به قانونی اجرایی نخواهد شد.

اتخاذ رویکرد انتقادی از سوی نماینده حزب مردم در شرایطی ابراز شده که این حزب همزمان با حزب آزادی در دولت ئتلافی اتریش حضور دارد و این حزب از سوی سباستین کورتز، صدر اعظم اتریش رهبری می‌شود.

البته بسیاری از فعالان حوزه حقوق حیوانات نیز از ارائه این طرح استقبال کرده‌اند، چرا که به زعم آنها شیوه ذبح مذهبی موجب اعمال درد غیرضروری به هنگام کشتار حیوانات می‌شود.

در مجموع ۸ هزار یهودی و بیش از ۵۰۰ هزار مسلمان در اتریش زندگی می‌کنند ولی تاکنون اعتراضی رسمی از سوی تشکل‌های مسلمانان مقیم اتریش نسبت به این طرح گزارش نشده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری همه‌پرسی در سوئیس در مورد بریدن شاخ بز و گاو

یهودی ستیزی در ایتالیا؛۸۰ سال پس از «شب بلورین»‌ کشتار یهودی‌ها

اسطرلاب هزار ساله با نمادهای باورمندان سه دین ابراهیمی؛ ابزاری که گمان می‌کردند شیء بی‌ارزشی است