سندیکاهای کارگری اسرائیل در حمایت از حقوق همجنسگرایان اعتصاب می‌کنند

LGBT
LGBT Copyright REUTERS/Borut Zivulovic
Copyright REUTERS/Borut Zivulovic
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسرائیل در موضوع حمایت از حقوق همجنسگرایان یک کشور پیشگام محسوب می‌شود با این وجود در محافل مذهبی آن بویژه در میان ارتدوکس‌های افراطی که نفوذ زیادی بر دولت بنیامین نتانیاهو دارند، همجنسگرایی همچنان یک تابو است.

آگهی

با فراخوان هيستادروت، مهمترین سندیکای کارگری اسرائیل قرار است روز یکشنبه در این کشور یک اعتصاب سراسری برگزار شود.

هدف از این اعتصاب، اعتراض به رای روز چهارشنبۀ پارلمان اسرائیل به قانونی است که استفاده از رحم جایگزین را برای زوج‌های همجنسگرا ممنوع می‌کند.

این سندیکا از تمام دفاتر محلی خود در سراسر اسرائیل خواسته است تا در اعتصاب روز یکشنبه که یک روز کاری محسوب می‌شود، شرکت کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در فراخوان هيستادروت تاکید شده است که «مبارزه برای حقوق جامعۀ دگرباشان جنسی، یک چالش مهم برای جامعۀ اسرائیل محسوب می‌شود.»

بسیاری از گروهها و تشکل‌های کارگری از این فراخوان استقبال کرده‌اند و این احتمال داده می‌شود که حتی برنامه پرواز هواپیماها نیز در روز یکشنبه دچار مشکل شود.

گروه «LGBT Task Force» مدافع حقوق همجنسگرایان در اسرائیل نیز اعلام کرد که در اعتراض به این قانون، به دادگاه شکایت خواهد کرد. رئیس این گروه تاکید کرد که مبارزه را تا زمانی که دولت به حقوق همجنسگرایان احترام بگذارد و برای آنها حقی برابر با دیگر شهروندان این کشور قائل شود، ادامه خواهد داد.

پس از رای پارلمان اسرائیل در روز چهارشنبه نیز شمار قابل توجهی از معترضان به آن، به خیابان‌های تل‌آویو آمدند و بسیاری از مسیرهای رفت و آمد را بستند. انتظار می‌رود روز یکشنبه نیز تجمعات اعتراضی در بخش‌های مختلف این کشور برگزار شود.

اسرائیل در موضوع حمایت از حقوق همجنسگرایان یک کشور پیشگام محسوب می‌شود، با این وجود در محافل مذهبی آن بویژه در میان ارتدوکس‌های افراطی که نفوذ زیادی بر دولت بنیامین نتانیاهو دارند، همجنسگرایی همچنان یک تابو است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همه پرسی منع ازدواج همجنسگرایان در رومانی؛ شمار شرکت کنندگان به حد نصاب نرسید

کانادا مخفیانه همجنسگرایان فراری چچنی را می‌پذیرد

تظاهرات ده‌ها هزار نفری در استانبول؛ ارتش اسرائیل: جنگ غزه در طول سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت