ویدئویی از آخرین عضو یک قبیله در جنگل آمازون

آخرین یازمانده از یک قبیله بومیان آمازون
آخرین یازمانده از یک قبیله بومیان آمازون Copyright FUNAI
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گروه مستند ساز معتقدند حداقل دستاورد انتشار این ویدیو جلب توجه افکار عمومی به سرنوشت افرادی است که برای بقا و ادامه زندگی به دور از تماس با دنیای بیرونی مبارزه می کنند.

آگهی

نام او را که آخرین بازمانده از قبایل ساکن در جنگل های آمازون است هیچکس نمی داند. آنچه می شود حدس زد این است که او بیش از نیمی از پنجاه و پنج سال عمر کنونی خود را به تنهایی در میان انبوه درختان آمازون سپری کرده است.

تصویر ویدیویی منحصر به فردی که برای نخستین بار توسط بنیاد بومیان برزیل Brazil's Indian Foundation منتشر شده یکی از آخرین بازماندگان قبایل بومی ساکن در آمازون را نشان می دهد که همچنان طبق شیوه زندگی هم کیشان خود به دور از هرگونه تماس و ارتباط با دنیای مدرن در میان جنگل روزگار سپری می کند. او هر روز با خطرها و شرایط دشوار زندگی در طبیعت دست و پنجه نرم می کند و از هر گونه تماس انسانی به دور است.

FUNAI

تصاویر ویدیویی او را نیمه عریان در حال ضربه زدن با تبر به یکی از درختان جنگل نشان می دهد.

تصاویر این ویدیو در سال ۲۰۱۱ گرفته شده است. اعضای یک تیم مستند ساز در آن سال وی را در جنگل های آمازون مشاهده و تعقیب کردند و بدون اطلاع او از حرکات و رفتارهایش فیلم برداری کردند.

انتشار این ویدیو با یک کنفرانس خبری همراه بود که طی آن اعلام شد تنها عکس موجود از این فرد بومی در سال ۱۹۹۰ گرفته شده است. در این عکس فرد چهره فرد یاد شده در پشت شاخ و برگ درختان پنهان است.

FUNAI

هماهنگ کننده تیم مستندساز اعلام کرده است که مخالفت بنیاد ملی بومیان آمازون موسوم به فونای FUNAI سبب شده بود که تاکنون این ویدیو منتشر نشود. بنیاد یاد شده به این دلیل مخالف انتشار ویدیو بود و اعتقاد داشت امکان دریافت رضایت فرد بومی وجود ندارد.

با این حال اعضای تیم مستند ساز معتقدند حداقل دستاورد انتشار این ویدیو جلب توجه افکار عمومی به سرنوشت افرادی است که برای بقا و ادامه زندگی به دور از تماس با دنیای بیرونی مبارزه می کنند.

کشور برزیل و مناطق بکر طبیعی آن مامن تعداد زیادی از افراد «منزوی» است که محل زندگی آنها با شدت گرفتن تلاش ها برای دسترسی به منابع موجود در جنگل های آمازون بیش از پیش در معرض تهدید قرار گرفته است.

آخرین عضو قبیله که تصاویر او در قلب جنگل آمازون منتشر شده است سال ۱۹۹۵ در جریان یک حمله کشته شد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقص بومیان آمازون در برابر پاپ فرانسیس

وایاپی؛ قبیله‌ای در اعماق جنگل‌های آمازون، گمشده بین سنت و مدرنیته

بومیان جهان در پاریس: مادر طبیعت را نجات بدهید