هجده کشته در حمله نیروهای بوکوحرام به منطقه دریاچه چاد

 ارتش نیجر از کشته شدن ده عضو بوکوحرام خبرداد
ارتش نیجر از کشته شدن ده عضو بوکوحرام خبرداد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیجر جدا از مقابله با نیروهای بوکوحرام در جنوب شرقی این کشور همواره از ناحیه شمال و غرب، در معرض حملات پراکنده نیروهای اسلامگرای فعال در منطقه ساحل قرار دارد.

آگهی

ارتش نیجر اعلام کرد در جریان عملیات نظامی برای دفع حمله و عقب راندن نیروهای افراطگرای بوکوحرام ده تن از «ترروریست ها» کشته شده اند. این خبر درحالی منتشر می شود که منایع امنیتی در چاد اعلام کرده اند در جریان حمله نیروهای بوکوحرام به روستایی در منطقه دریاچه چاد دست کم هجده تن در خاک این کشور جان باخته اند.

وزارت دفاع نیجر در بیانیه ای که از سوی تلویزیون دولتی این کشور منتشر شد، تصریح کرد: نیروهای تروریستی بوکوحرام پس از به جای گذاشتن ده کشته از یک موضع خود در جنوب شرقی این کشور، منطقه ای واقع در نزدیکی مرز نیجریه عقب نیشینی کرده اند.

در این بیانیه آمده است: «گروه تروریستی بوکوحرام در حمله ای که شبانگاه جمعه صورت گرفت سعی داشتند به مواضع ارتش در منصقه «باروا» حمله کنند که پس از مواجه شدن با مقاومت و حمله متقابل مجبور به عقب نشینی شدند. در این حمله ده تن از مهاجمان کشته شدند و از میان نیروهای خودی نیز یک نظامی کشته و دو تن زخمی شدند.»

باروا در منطقه دیفا واقع در جنوب شرقی نیجر و در نزدیکی حوضچه دریاچه چاد قرار گرفته است که نیروهای افراطگرای بوکوحرام در اطراف آن سنگر گرفته اند.

از سوی دیگر منابع امنیتی در نجامنا، پایتخت چاد از حمله چند فرد ناشناس که گفته می شود از اعضای گروه تروریستی بوکوحرام بوده اند، خبر داده اند. به گفته منابع یاد شده در این حمله دست کم هجده نفر در اینسوی دریاچه چاد واقع در خاک این کشور مورد حمله قرار گرفته و کشته شده اند.

به گزارش منایع نظامی در نیجر شش سرباز این کشور اوایل ماه جاری میلادی در جریان حمله ای مشابه در همین منطقه کشته شده بودند.  مهاجمان انتحاری در ماه ژوئن نیز شش نفر را در محله های مختلف شهر دیفا، مرکز این منطقه، به کام مرگ کشاندند.

نیجر جدا از مقابله با نیروهای بوکوحرام در جنوب شرقی این کشور همواره از ناحیه شمال و غرب، در معرض حملات پراکنده نیروهای اسلامگرای فعال در منطقه ساحل قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نیجر؛ پایگاه مبارزه جهانی با جریان‌های جهادی و مهاجرت غیرقانونی در منطقه ساحل

ده کشته در حمله انتحاری بوکوحرام به مراسم افطاری در نیجر

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس جمهوری چاد در درگیری با شورشیان کشته شد

دانستنی‌ها؛ بوکو حرام، گروهی که تحصیل را حرام می‌داند

اسرائیل و چاد پس از چهار دهه روابط دیپلماتیک را از سر می‌گیرند