مشروح گفتگوی اختصاصی یورونیوز با محمد جواد ظریف درباره برجام

مشروح گفتگوی اختصاصی یورونیوز با محمد جواد ظریف درباره برجام
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«ما به دنبال درگیری نظامی با کسی نیستیم. ایران هرگز کسی را به کاربرد زور تهدید نکرده است.»

آگهی

حدود دو ماه قبل از سومین سالگرد برجام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رسما اعلام کرد که ایالات متحده از برجام خارج می‌شود. نام محمد جواد ظریف با برجام گره خورده است. وی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در برنامه هسته‌ای ایران بود. یورونیوز با وزیر خارجه ایران در تهران گفتگو کرده است.

ویدئوی گفتگوی کامل یورونیوز با محمد جواد ظریف را با زیرنویس فارسی ببینید.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

محمد جواد ظریف در گفتگو با یورونیوز درباره ادعای وندی شرمن، معاون وزیر خارجه پیشین ایالات متحده که گفته است ایران نتوانسته معنای لغو تحریم‌ها را متوجه شود، زیرا لغو به معنای تمام شدن آن نیست بلکه به معنای تعلیق آن است، اینگونه پاسخ می‌دهد: «سوء‌تفاهم وندی شرمن به دلیل فقدان آگاهی از سنت سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل است. فکر می‌کنم حوزه تخصصی او رفاه عمومی است در نتیجه معنای کلمه را در حوزه تخصصی خودش متوجه می‌شود.اما معنای «لغو تحریم» از نظر حقوقی روشن است.»

وزیر خارجه ایران در این گفتگو ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی، بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام، می‌گوید آنچه بیش از همه اهمیت دارد، پیاده سازی این برنامه است.

وضعیت پناهجویان افغان در ایران و اعطای حق شهروندی به آنها، عواقب پایان برجام برای ایران و منطقه و احتمال جنگ با اسرائیل و همچنین ملاقات علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران در امور بین‌الملل با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و روابط ایران با این کشور، از دیگر موضوعاتی است که یورونیوز درباره آن‌ها با وزیر خارجه ایران گفتگو کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ظریف: اگر هاشمی با امیر عبدالله مذاکره نمی‌کرد مسیر تاریخ عوض نمی‌شد

انقضای تحریم‌های موشکی؛ ایران در تلاش برای «اثبات اقتدار»، آمریکا و متحدان به دنبال حفظ «محدودیت‌ها»

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه و سوریه وضع کرد