هشدار گروه ۲۰ در مورد تأثیر منفی جنگ تعرفه‌ها بر رشد اقتصاد جهانی

هشدار گروه ۲۰ در مورد تأثیر منفی جنگ تعرفه‌ها بر رشد اقتصاد جهانی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه ۲۰ متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان است که در مجموع ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.

آگهی

وزرای اقتصاد گروه ۲۰ طی نشست دو روزه خود در مورد جنگ تجاری موجود با آمریکا به نتیجه ملموسی دست نیافتند اما به اجماع نسبی در مورد ادامه مذاکره در این زمینه رسیدند.

در پایان نشست دو روزه وزرای اقتصاد و رؤسای بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر جهان که روزهای شنبه و یکشنبه ۳۰ و ۳۱ تیر در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار شد، آنها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی و نیز تنش‌های ژئوپلیتیک بر رشد اقتصادی جهان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

شرکت‌کنندگان در این نشست در بیانیه خود هشدار دادند که رشد اقتصادی جهان با وجود وضعیت خوبی که در حال حاضر دارد، هماهنگ نیست و ریسک نزول آن در کوتاه و میان‌ مدت افزایش یافته است.

رویترز
پیر موسکوویسی، کمیسر امور مالی و اقتصادی اروپارویترز

پیر موسکوویسی، کمیسر امور مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا پس از این نشست، با اظهار امیدواری در مورد همکاری تجاری میان اعضا گروه ۲۰ گفت: «ما در حال حاضر استدلال‌های همدیگر را می‌شنویم و امیدوارم که این آغاز خوبی باشد، یک آغاز مثبت.»

آقای موسکوویسی در عین حال با لحنی محافظه‌کارانه گفت: «البته این روند باید تثبیت شود زیرا هنوز مواضع ما با یکدیگر متفاوت است.»

گروه ۲۰ متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان است که در مجموع ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.

اروپا پیشنهادی برای آمریکا ندارد

رئیس کمیسیون اروپا در گفتگوی آتی خود با رئیس جمهوری آمریکا درباره جنگ تجاری ایالات متحده با اتحادیه اروپا پیشنهاد تجاری ارائه نخواهد داد.

ژان کلود یونکر که قرار است روز چهارشنبه برای دیدار با دونالد ترامپ به واشنگتن سفر کند گفته است حامل پیشنهاد تجاری تازه‌ای از سوی اتحادیه اروپا برای آمریکا نیست.

مارگاریتیس شیناس، سخنگوی کمیسیون اروپا روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی در همین زمینه در یک نشست خبری گفت: «من میل ندارم وارد بحث پیشنهاد یا امتیازدهی بشوم زیرا پیشنهادی در کار نیست. تنها گفتگویی خواهد بود و این یک فرصت است برای آن که طرفین به مذاکره پایبند بمانند.»

دونالد ترامپ با تصمیم اخیر خود مبنی بر افزایش تعرفه کالاهای وارداتی از اتحادیه اروپا، چین و چند کشور دیگر به آمریکا، به تنش و جنگ تجاری میان این کشورها دامن زده و حتی متحدان واشنگتن را به واکنش متقابل واداشته است.

رویترز
ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپارویترز

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دردسر پرچم‌های انتخاباتی ساخت چین برای ترامپ

برترین مراکز مالی اروپا؛ کجا برای راه‌اندازی کسب و کار بهتر است؟

پورشه و چالش رقابت در چین؛ عرضه مدل‌های جدید به قیمت حاشیه سود کمتر