وزیر خارجه آلمان: اروپا در یک جنگ تجاری متلاشی نخواهد شد

وزیر خارجه آلمان: اروپا در یک جنگ تجاری متلاشی نخواهد شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر خارجه آلمان در آستانه سفر ژان کلود یونکر به آمریکا اعلام کرد که اروپا تنها به فکر تعامل و مذاکره با آمریکا است و نمی خواهد وارد بازی پرتنش جنگ تجاری با آمریکا شود.

آگهی

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان می گوید اروپا وارد جنگ و تنش های ناشی از تعرفه های تجاری تحمیلی آمریکا نمی شود.

وی در واکنش به افزایش تنش ها بین آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرد اروپا به دلیل تهدیدهای ایالات متحده در یک منازعه تجاری متلاشی نخواهد شد و خواهان حل و فصل آن از طریق مذاکرات است. این سخنان در حالی بیان شد که ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا چهارشنبه در همین باره راهی واشنگتن می شود تا با دونالد ترامپ دیدار کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هایکو ماس در مصاحبه با تلویزیون دولتی آلمان گفت: «بسیار نیکو است که رئیس کمیسیون اروپا تلاش می کند تا راه حلی برای مشکل تعرفه ها بیابد. ما به دنبال مذاکره برای حذف تعرفه های آمریکا هستیم.»

هایکو ماس اضافه کرد ما در اروپا می خواهیم متحد و یکپارچه بمانیم. می خواهیم درباره این تعرفه ها با آمریکا به تفاهم برسیم.

مقامات اروپایی در هفته های اخیر بارها درباره افزایش تعرفه ها از سوی ایالات متحده هشدار داده اند. آنها می گویند تعرفه های جدید به ضرر دولت آمریکا تمام خواهند شد. هایکو ماس هم در این مصاحبه گفت که هیچ کشوری در جهان امروز از افزایش تعرفه بر روی محصولات وارداتی سود نخواهند کرد. به گفته وزیر خارجه آلمان هر دو طرف در جنگ تجاری ضرر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه آلمان: پاسخ «نخست آمریکا» چیزی جز «اروپای متحد» نیست

تشدید جنگ تجاری؛ آمادگی ترامپ برای وضع تعرفه روی کل صادرات چین

اتحادیه اروپا در اندیشه تاسیس پست کمیسر صنایع دفاع؛ در تصمیمات نظامی سخن آخر با ناتو است یا بروکسل؟