سخنگوی وزارت خارجه: اگر آمریکا بخواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند مقابله به مثل می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه: اگر آمریکا بخواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند مقابله به مثل می‌کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اخیرا سیاست خود مبنی بر تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را آشکار کرده است.

آگهی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد اگر آمریکا بخواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، ایران مقابله به مثل خواهد کرد.

بهرام قاسمی روز سه‌شنبه دوم مرداد در یک نشست خبری گفت: «درخصوص تهدیدهای آمریکا نیز آنچه که واشنگتن در مورد جلوگیری از صدور نفت ایران مطرح می‌کند یک بلوف است و تحلیل‌های قبلی هم نشان داده که آمریکا حتی با داشتن قطعنامه‌های شورای امنیت نیز در این خصوص موفق نبوده است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

سخنگوی وزارت خارجه ضمن تهدید آمریکا در صورت تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران افزود: «ما اجازه نخواهیم داد که در گوشه‌ای بایستیم و شاهد این باشیم که به طور ناعادلانه و برخلاف همه موازین بین‌المللی و با تسری دادن قوانین داخلی آمریکا به سایر کشورها بخواهند جمهوری اسلامی ایران را از حقوق اولیه خودش که یکی از آنها می‌تواند صادرات نفت یا دیگر اقلام باشد، محروم کنند. لذا اگر آمریکا بخواهد در این مسیر اقدام جدی داشته باشد قطعا با برخورد و عمل مقابله به مثل ایران روبرو خواهد شد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اخیرا سیاست خود مبنی بر تلاش برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران را آشکار کرده است. در عوض مسئولان ایرانی نیز بارها تهدید به بستن تنگه هرمز در صورت تحریم نفت ایران از سوی کشورهای غربی یا اختلال در صادرات آن کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واردات نفت هند از ایران؛ کمتر از ۱۲ میلیون بشکه در ماه

ظریف: سیاه‌نمایی‌های متناقض علیه ایران نشانه عوام‌فریبی آمریکاست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست