جهانگیری: در صورت فشار به اقشار کم درآمد از کوپن استفاده می‌کنیم

جهانگیری: در صورت فشار به اقشار کم درآمد از کوپن استفاده می‌کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون اول رئیس جمهوری ایران می‌گوید که در صورت اعمال محدودیت‌های ناشی از تحریم و وارد آمدن فشار به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه، دولت از طریق یارانه و کالابرگ (کوپن) نیازهای اصلی مردم را تامین می‌کند.

آگهی

معاون اول رئیس جمهوری ایران می‌گوید که در صورت اعمال محدودیت‌های ناشی از تحریم و وارد آمدن فشار به اقشار متوسط و کم درآمد جامعه، دولت از طریق یارانه و کالابرگ (کوپن کالا) نیازهای اصلی مردم را تامین می‌کند.

اسحاق جهانگیری روز سه‌شنبه در همایش روسای نمایندگی های ایران، هدف ایالات متحده را راه‌اندازی «جنگ اقتصادی» علیه ایران خواند و تاکید کرد با وجود اینکه کشور در وضعیت خطیری قرار گرفته اما شرایط «فلج کننده» نیست.

آقای جهانگیری گفت که سال گذشته با پیشبینی احتمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها و وارد آمدن فشار بر طبقات متوسط و ضعیف جامعه، دولت تصمیم گرفت تا افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را سه برابر افزایش دهد و این میزان در سال جاری بالا رفتن تورم رشد داشته است.

معاون اول حسن روحانی در بخش دیگری از سخنانش سیاست‌ها و تیم دولت را قابل اصلاح خواند و گفت: «تیم دولت نیز قابل اصلاح است و هر کس که فکر می کند نمی تواند در این دوران سخت در جهت حل مسائل مردم تلاش کند بهتر است مسئولیتش را به دیگری بسپارد.»

آقای جهانگیری مدیریت روابط بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی کشور در را وظیفه دولت دانست و در عین‌حال تاکید کرد که دولت به تنهایی قادر به حل «شرایط دشوار پیش‌رو» را حل کند و نیاز به «پشتیبانی و همکاری همه نهادهای حاکمیتی و قوای سه گانه» دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ایسنا/کیمیا نیک
محمد جواد ظریف، اسحاق جهانگیری و محمد باقر نوبخت در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشورایسنا/کیمیا نیک

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی ایران در ادامه با اشاره به «جنگ رسانه‌ای علیه ایران» گفت:‌ «دشمنان علاوه بر نظام و دولت تلاش می کنند همه جریانات اثرگذار سیاسی مانند جریان اصلاح طلب که می توانند نقش موثری ایفا کنند و نیز همه شخصیت ها و سرمایه های نمادین موثر و مورد قبول مردم را بی خاصیت نشان داده و از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنند.»

آقای جهانگیری از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران خواست تا با دادن «اختیارات لازم به سفرای کشور» شرایط استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی خارج از کشور را فراهم کنند.

وی روابط دوستانه ایران با همسایگان خود مانند عراق را یکی از راهکارهای غلبه بر محدودیت‌های آینده خواند و افزود: «ما می توانیم در شرایطی که محدودیت وجود دارد بسیاری از نیازهای خود را حتی بدون ارتباط با دستگاه های رسمی این کشورها، از طریق ارتباط دو ملت تامین کنیم.»

معاون اول رئیس جمهوری نقش سفرا و نمایندگی های ایران در خارج از کشور برای صادرات نفت ایران را مهم خواند و گفت همانطور که ایالات متحده گروه‌هایی را برای بازداشتن کشورها از همکاری با ایران مامور کرده است «سفرای ایران نیز باید چنین برنامه هایی داشته باشند و با شرکت های خصوصی بین المللی ارتباط برقرار کنند.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس دفتر روحانی استعفای نوبخت را تکذیب کرد

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

سه کشور اروپایی در انتقاد از پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران بیانیه مشترک صادر کردند