تردید کرملین در پذیرش دعوت ترامپ

تردید کرملین در پذیرش دعوت ترامپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«واشنگتن و مسکو برای برگزاری نشست دیگری بین پوتین و ترامپ توافق دارند اما روسیه هنوز آمادگی لازم را برای نشست دوم ندارد.»

آگهی

یکی از دستیاران ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه تاکید کرد که مسکو و واشنگتن در مورد ادامه تماسها بین دو طرف توافق دارند.

با این حال او اعلام کرد که کاخ کرملین زمینه سازی برای نشست روسای جمهور دو کشور در واشنگتن را آغاز نکرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته این مقام روس مسکو دعوت ایالات متحده از ولادیمیر پوتین برای برگزاری نشست دیگری با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا را دریافت کرده است اما وی تصریح کرد که فرصت‌های دیگری در آینده برای برگزاری نشست بین این دو رییس جمهور پیش خواهد آمد.

یوری اوشاکوف، دستیار ارشد سیاست خارجی کاخ کرملین به خبرگزاری رویترز گفت: «واشنگتن و مسکو برای برگزاری نشست دیگری بین پوتین و ترامپ توافق دارند اما روسیه کار بر روی تدارکات لازم برای نشست دوم را آغاز نکرده است.»

اوشاکوف با اشاره به اجلاس سران گروه ۲۰ در آرژانتین در اواخر نوامبر گفت فرصت‌ها و نشست‌های بین‌المللی از این قبیل وجود دارد که هم ولادیمیر پوتین و هم دونالد ترامپ در آن شرکت خواهند کرد.

تردید کرملین در پذیرش دعوت ترامپ توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با این‌حال مسکو نشست هلسینکی را مثبت ارزیابی کرده است.

به نظر می‌رسد واکنش منفی بسیاری از سیاستمداران آمریکایی به عملکرد دونالد ترامپ در این نشست، روسیه را نسبت به پذیرش نشست دوم مردد کرده است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شگفتی مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا از دعوت پوتین به واشنگتن

سخنگوی کاخ‌ سفید: ترامپ از بولتون خواست تا پوتین را به کاخ سفید دعوت کند

پیام‌های توئیتری ترامپ در دفاع از نشست هلسینکی و توافقاتش با پوتین