خودداری ژان کلود یونکر از گرفتن دست دونالد ترامپ

U.S. President Trump and Juncker
U.S. President Trump and Juncker Copyright REUTERS/Joshua Roberts
Copyright REUTERS/Joshua Roberts
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با وجود سخنان آقای ترامپ مبنی بر اینکه گفتگوهایشان به خوبی پیش رفته، پس از پایان نشست خبری مشترک آنها ژان کلود یونکر حاضر به گرفتنِ دست دونالد ترامپ که بسوی او دراز شده بود، نشد.

آگهی

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا از گرفتنِ دستِ دونالد ترامپ در پایان نشست خبری مشترک آنها در کاخ سفید خودداری کرد.

این اتفاق روز چهارشنبه پس از پایان مذاکرات دو رهبر و زمانی روی داد که آقای ترامپ قصد داشت دست آقای یونکر را بگیرد.

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در چند ماه گذشته روابط پرتنشی را پشت سر گذاشتند که علت اصلی آن تصمیم دونالد ترامپ به افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم بود؛ تصمیمی که واکنش بروکسل را در پی داشت و منجر به مقابله به مثل اتحادیه اروپا شد.

در پایان مذاکرات واشنگتن، آقای ترامپ اعلام کرد که هر دو رهبر سیاسی بر کار با یکدیگر در موضوع «تعرفه صفر» به توافق رسیده‌اند.

با وجود سخنان آقای ترامپ مبنی بر اینکه گفتگوهایشان به خوبی پیش رفته، پس از پایان نشست خبری مشترک آنها ژان کلود یونکر ظاهرا از گرفتنِ دست آقای ترامپ که بسوی او دراز شده بود، خودداری کرده است.

پیام‌های توییتری این دو پس از دیدار واشنگتن نیز دارای محتوای متفاوتی بود و نگاه متفاوت آنها را نشان میداد.
در حالی که دونالد ترامپ تصویری از روبوسی دو رهبر سیاسی را منتشر کرد و زیر آن نوش «آشکار است که اتحادیه اروپا که ژان کلود یونکر نماینده آن است و آمریکا که توسط ارادتمند شما نمایندگی می‌شود، همدیگر را دوست دارند.» آقای یونکر در پیام خود بر این نکته تمرکز کرد که به آمریکا رفته بود تا به توافقی برسد. او نوشت: «من برای معامله آمدم و ما این معامله را انجام دادیم. اتحادیه اروپا همچنان برای تجارت آزاد و عادلانه ایستادگی خواهد کرد.»

این اولین بار نیست که رئیس جمهوری آمریکا در داشتن تماسی نزدیکتر با رهبران اتحادیه اروپا ناکام می‌ماند. هفته گذشته نیز خبرنگاران لحظه‌ای را فیلمبرداری کردند که ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفر آقای ترامپ به لندن ترجیح می‌دهد دست او را نگیرد.

شاید دلیل دست ندادن آقای یونکر با ترامپ، به دلیل شهرت دست دادن‌های طولانی مدت و محکم او باشد، دست دادن‌هایی که پیش از این بارها سوژه خبرها شده بود.

بیشتر بخوانید: حاصل گفتگوی ترامپ و یونکر: آغاز مذاکرات برای کاهش تعرفه‌های تجاری

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برکسیت و تجارت آزاد؛ ترامپ در بریتانیا به ترزا می هشدار داد

ترامپ چه ویدئویی به کیم نشان داد؟

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت