شش عضو دیگر فرقه «اوم» در ژاپن اعدام شدند

شش عضو دیگر فرقه «اوم» در ژاپن اعدام شدند
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

عملیات مرگبار این گروه در ۲۰ مارس ۱۹۹۵ (۲۹ اسفند ۱۳۷۳) در توکیو، ۲۹ کشته و بیش از ۶ هزار و پانصد مصدوم برجای گذاشت.

آگهی

ژاپن ۶ عضو باقی مانده فرقه «اوم» را اعدام کرد.

یوکو کاواکامی، وزیر دادگستری ژاپن اعلام کرد این کشور بامداد پنجشنبه ۴ مرداد، ۶ نفر از آخرین اعضای باقیمانده فرقه «اوم شینریکیو» را اعدام کرده است.

رهبر این فرقه به نام «چیزوئو ماتسومو» و معروف به «شوکو آساهارا» که در سال ۱۹۹۵ در متروی توکیو با انتشار گاز سارین ۱۳ نفر را کشت و هزاران تن دیگر را مصدوم کرد، دو هفته پیش اعدام شده بود. آساهارا نخستین فرد از ۱۳ عضو این فرقه بود که به دلیل این حمله و فعالیت‌های دیگر به همراه ۶ نفر دیگر اعدام شد و حکم اعدام مابقی اعضای فرقه اوم شینریکیو نیز امروز اجرا شد.

رویترز
کلاس‌های آموزشی فرقه «اوم شینریکیو» در مقابل عکس رهبر فرقهرویترز

عملیات مرگبار این گروه در ۲۰ مارس ۱۹۹۵ (۲۹ اسفند ۱۳۷۳) در توکیو، پایتخت ژاپن ۲۹ کشته و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مصدوم برجای گذاشت. هزاران نفر از شهروندانی که در مترو توسط گاز سارین مصدوم شده بودند از متروها خارج شده و در حالت خفگی و جاری شدن خون از بینی، شهر را در وحشت فرو بردند.

رهبر این گروه که نابینا بود در دهه ۱۹۸۰ فرقه اوم شینریکیو را ایجاد کرد اما ۵ سال پس از حمله توکیو از فرقه اخراج شد.

اوم شینریکیو که معنی آن «حقیقت والا»ست بر پایه تلفیق باورهای هندوها و بودائیان به وجود آمد اما به تدریج به فرقه‌ای تبدیل شد که هسته‌اش پیشگویی‌های آخر الزمانی بود. این فرقه در چندین کشور به عنوان گروهی ترویستی شناخته می‌شود.

تارنمای ژاپن تودی می نویسد که هر ۱۳ نفر از این افراد در شرایطی اعدام شده‌اند که ژاپن سال ۲۰۱۹ برای کناره‌گیری امپراتور «آکی هیتو» از سلطنت آماده می‌شود.

اعدام در ژاپن به صورت مخفی انجام می‌شود و فرد اعدامی تا لحظاتی پیش از اعدام از اجرای حکم خبردار نیست. اجرای حکم اعدام از پیش حتی به افراد خانواده و وکیل او نیز اطلاع داده نمی‌شود.

کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاهی در روسیه «مسیح سیبری» را زندانی کرد

کشته شدن دست‌کم ۷ نفر در پی حمله با چاقو داخل یک مرکز خرید در شهر سیدنی استرالیا

رای دادگاه آرژانتین: ایران مسئول حملات ۳۰ سال پیش به سفارت اسرائیل و مرکز یهودیان «آمیا» است