فرمانده سپاه: تهدیدهای نظامی خارجی جدی نیست، ضعف‌های داخلی جدی‌تر است

فرمانده سپاه: تهدیدهای نظامی خارجی جدی نیست، ضعف‌های داخلی جدی‌تر است
Copyright عکس: حسین گلیا، خبرگزاری مهر
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وی با اشاره به دوران ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر گفت که وی با «تفکرات لیبرالی» موجب «شکست‌های متعدد» در زمان جنگ شد و در سال ۵۹ به آیت‌الله خمینی گفت «نمی‌توانیم بجنگیم و باید با عراقی‌ها مذاکره کنیم.»

آگهی

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران در جمع برخی از دانشجویان «تهدیدات و ضعف‌های داخلی» را از «تهدیدهای نظامی خارجی» جدی‌تر خواند.

وی در این سخنان گفت که سپاه «قدرت پاسخگویی» به تهدیدهای نظامی را دارد. آقای جعفری مشکلات کشور را «تفکرات لیبرالی» خواند و گفت که برای مقابله با آن باید «تفکر غربی و غیراسلامی از حاکمیت اجرایی کشور» حذف شود.

وی همچنین با اشاره به دوران ریاست جمهوری ابوالحسن بنی صدر گفت که وی با «تفکرات لیبرالی» موجب «شکست‌های متعدد» در زمان جنگ شد و در سال ۵۹ به آیت‌الله خمینی گفت «نمی‌توانیم بجنگیم و باید با عراقی‌ها مذاکره کنیم.»

برخی از مخالفان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران وی را با ابوالحسن بنی صدر، نخستین رئیس جمهوری اسلامی مقایسه می‌کنند و خواستار استیضاح و عزل او از قدرت هستند. 

سال گذشته نیز در راهپیمایی روز قدس عده‌ای از مخالفان وی شعار می‌دانند: «بنی صدر، روحانی پیوندتان مبارک.» 

**بیشتر بخوانید: **

آقای جعفری در بخش دیگری از سخنانش گفت که سپاه «تا ۱۰ سال پیش تنها رویکرد امنیتی و نظامی داشت» اما با حمایت رهبر جمهوری اسلامی «به عرصه‌های جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نیز ورود کرد.»

فرمانده سپاه همچنین گفت که رهبر ایران به «دانشجویان جوان مومن انقلابی، استقلال و اختیار در عمل داده است اما سوال اینجاست که تا چه اندازه توانستید با این اختیارات و استقلال، مشکلات موجود بر سر راه انقلاب اسلامی را مرتفع کنید؟»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرمانده سپاه خطاب به ترامپ: در توهم ملاقات با مقامات ایرانی بمانید

حجتی کرمانی خطاب به قاسم سلیمانی:‌ در فضای دیپلماسی هستیم سردار نه در فضای نظامی

صالحی: تروریستی خواندن سپاه را اعلام جنگ تلقی می‌کنیم