مخالفت ماکرون با مذاکرات برای تعرفه‌های تجاری با آمریکا

مخالفت ماکرون با مذاکرات برای تعرفه‌های تجاری با آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دو روز پس از توافق های اولیه دونالد ترامپ و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، رئیس جمهوری فرانسه مخالفت خود را با مذاکرات جدید برای کسب گسترده تعرفه ها اعلام کرد.

آگهی

پس از دیدار یونکر و ترامپ در واشنگتن می توان گفت آتش های ناشی از یک جنگ تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا خاموش شد. دو رهبر توافق کردند که مذاکرات برای کاهش تعرفه های تجاری و حتی حذف آنها ادامه پیداکند. هر دوی آنها در آغاز این دیدار از تمایل خود برای کاهش تعرفه‌ها و کاهش تنش‌ها در موضوع تجارت فراآتلانتیک خبر دادند.

دونالد ترامپ اعلام کرد: «اگر هیچ تعرفه، هیچ مانع و هیچ یارانه‌ای وجود نداشته باشد، آمریکا بسیار خوشحال خواهد شد... بسیاری از کشورها موانع و تعرفه‌های زیادی وضع کرده‌‌اند که ما باید از این مقررات پیروی کنیم. می‌توانید این کار آنها را تلافی بنامید اما من بیشتر ترجیح می‌دهم که آن را رفتار متقابل بنامم. اما چه با کشورهای اتحادیه اروپا و چه دیگر کشورها، این تقابل باید در حداقل باشد.»

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، حالا دو روز پس از این توافق اولیه اعلام کرده است کشورش با مذاکرات جدید برای کسب تعرفه های تجاری جدید و گسترده بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده مخالف است. به گفته رئیس جمهوری فرانسه شرایط فعلی اجازه حذف تعرفه های تجاری بصورت گسترده را نمی دهد. رئیس جمهوری فرانسه می گوید ابتدا آمریکا باید نرخ بی سابقه تعرفه های تجاری محصولات وارداتی اروپایی صنعت فولاد و آلومینیوم را کاهش دهد پس از آن می توان با دولت این کشور برای تعرفه های جدید و یا حذف کامل آنها بحث و گفتگو کرد.

در جریان جنگ لفظی میان آمریکا و اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر بر سر افزایش تعرفه کالاهای وارداتی، بارها موضوع صادرات خودروهای اروپایی به آمریکا مطرح شده بود. اتحادیه اروپا حتی تهدید کرد که در پاسخ به افزایش تعرفه آهن و فولاد و خوردوهای اروپایی به آمریکا، عوارض واردات موتورسیکلت آمریکایی هارلی دیویدسون را افزایش می‌دهد. این تهدید بی‌درنگ به بار نشست و هارلی دیویدسون مجبور شد بخشی از خط تولید خود را به خارج از کشور منتقل کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون از اروپایی‌ها خواست بدون کمک آمریکا به فکر امنیت خود باشند

سیاست تازه دفاع ملی آمریکا خشم چین را برانگیخت

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست