قیمت دلار از مرز ۱۱ هزار تومان گذشت

قیمت دلار از مرز ۱۱ هزار تومان گذشت
Copyright آرشیو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گزارش رسانه های ایران بهای هر یورو نیز که روز شنبه ۱۱۱۲۸ تومان معامله شده بود روز یکشنبه به ۱۲۰۹۸ تومان رسید.

آگهی

قیمت هر دلار آمریکا در بازار آزاد ارز ایران ظهر یکشنبه به ۱۰ هزار تومان رسید.

به گزارش رسانه های ایران بهای هر یورو نیز که روز شنبه ۱۱۱۲۸ تومان معامله شده بود ظهر یکشنبه به ۱۲۹۲۰ تومان رسید. هر سکه امامی نیز در بازار طلا چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

نوسان نرخ ارز و طلا در بازار یکشنبه به حدی زیاد شد که برخی سایت های معتبر در پایان روز کاری از افزایش قیمت سکه امامی تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خبر دادند. قیمت هر دلار و یورو هم در ساعات کاری پایانی یکشنبه بترتیب از مرز ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان و ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان گذشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رکورد قیمت ارز و سکه در حالی بار دیگر در بازار شکسته می شود که روز شنبه مراسم معارفه عبدالناصر همتی، رئیس جدید بانک مرکزی ایران برگزار شده بود.

او در حالی جانشین ولی الله سیف شد که در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران قیمت ارز و سکه طلا به صورت متداوم در بازارهای مالی ایران افزایش یافته است.

دولت ایران سه ماه پیش برای ساماندهی بازار ارز از تعیین نرخ دلار دولتی خبر داد و تمامی نرخ های غیر از آن را «غیرقانونی» اعلام کرد.

این سیاست دولت ایران انتقادهای زیادی را در زمینه سوءاستفاده از قیمت ارز دولتی به دنبال داشت. علاوه بر این به نظر می رسد در عمل این سیاست تاثیری بر کنترل قیمت ارز در بازار آزاد نگذاشته است.

کامل تقوی نژاد، رئیس سازمان امور مالیاتی ایران روز یکشنبه همزمان با افزایش نگرانی ها از گسترش سوءاستفاده در بازار ارز اعلام کرد که اطلاعات کلیه افرادی که ارز خریده اند جمع آوری شده است. وی همچنین از تشکیل کار گروه ویژه «برای ارز و سکه و خودرو» خبر داد.

بانک مرکزی ایران روز شنبه بهای دلار دولتی را از ۴۲۰۰ به ۴۴۰۰ تومان افزایش داده بود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش شدید زائران ایرانی صنعت گردشگری نجف را به حال مرگ انداخته است

قیمت یورو از مرز ۱۱ هزار تومان گذشت

آشفتگی‌ بازارهای مالی ایران: بلاتکلیفی ارز مسافرتی، توقف خرید و فروش سکه آتی