دیدار رئیس جمهوری افغانستان و ژنرال دوستم بعد از ۱۴ ماه

دیدار رئیس جمهوری افغانستان و ژنرال دوستم بعد از ۱۴ ماه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ژنرال دوستم ۹ روز پیش و پس از ۱۴ ماه اقامت در ترکیه به کابل بازگشت. بازگشت ژنرال دوستم پس از رایزنی های چند ماه امکان‌پذیر شد چرا که حزب او گفته بود ژنرال دوستم اجازه بازگشت به افغانستان را ندارد.

آگهی

به گزارش ارگ ریاست جمهوری افغانستان، روز دوشنبه ژنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری با محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

طلوع نیوز به نقل از رییس دفتر ژنرال دوستم نوشته است: «در این نشست دربارۀ چگونگی برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و انتخابات ریاست جمهوری، روند صلح و نیز چگونگی بازداشت نظام الدین قیصاری گفت وگو شده است.»

ژنرال دوستم ۹ روز پیش و پس از ۱۴ ماه اقامت در ترکیه به کابل بازگشت. در دیدار دوستم با رئیس جمهوری غنی، دکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز حضور داشتند.

بازگشت ژنرال دوستم پس از رایزنی های چند ماه امکان‌پذیر شد چرا که حزب او پیش‌تر گفته بود ژنرال دوستم اجازه بازگشت به کشور ندارد. دوستم با یک پرونده آزار جنسی مواجه است که در آن احمد ایشچی والی پیشین جوزجان از سوی ژنرال دوستم دستگیر و به ادعای احمد ایشچی مورد تجاوز قرار گرفته است.

به نوشته طلوع نیوز «اختلاف‌‏ها میان معاون نخست رییس جمهور و ریاست جمهوری، پس از آن اوج گرفتند که حکومت برای بررسی ادعای بد رفتاری جنسی آقای دوستم براحمد ایشچی، تعهد سپرد.»

بدنبال مطرح شدن این پرونده علیه ژنرال دوستم با همکاهنگی حکومت، دوستم به بهانه درمان بیماری راهی ترکیه شد و ۱۴ ماه در این کشور ماند.

دیدار روز دوشنبه دوستم با رئیس جمهوری افغانستان نشان می دهد که او بار دیگر به کابینه اشرف غنی بازگشته است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع هواداران ژنرال دوستم در فاریاب به خشونت کشیده شد