چهار میلیون نفر در آسام هند ممکن است سلب تابعیت شوند

 چهار میلیون نفر در آسام هند ممکن است سلب تابعیت شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت ملی گرای هند از اعطای اوراق هویت به چهار میلیون شهروند هندی در ایالت آسام سرباز می زند.

آگهی

نام ۴ میلیون نفر در آمار دولتی ایالت آسام هند ثبت نشد. یکی از مقامات سازمان ثبت و احوال کشور هند روز دوشنبه اعلام کرد از ۳۲ میلیون و نهصد هزار نفر شهروند هندی مقیم ایالت آسام تنها نام ۲۸ میلیون و نهصدهزار نفر در اسناد و دفاتر رسمی و دولتی ثبت شده و نام ۴ میلیون نفر از قلم افتاده است. این در حالی است که پیش از این در سال ۲۰۱۷ نام تنها ۱۹ میلیون تن از شهروندان این ایالت ثبت رسمی شده بود. ایالت آسام مملو از مهاجرانی است که دهه ها است از بنگلادش به هند سفر کرده و در این کشور اقامت گزیده اند.

این مهاجران هر چند از دهه هفتاد میلادی در هند هستند اما بدلیل اینکه پیش از تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۷۱ درخواست ملیت هندی را نکرده اند الان چهار دهه است که در این کشور بدون اوراق هویت زندگی می کنند. بنگلادش در سال ۱۹۷۱ به عنوان کشوری مستقل از پاکستان جدا شد و این استقلال هزینه های زیادی برای شهروندان داشت.

سازمان های حقوق بشری وابسته به سازمان ملل نسبت به انفعال دولت هند در اهدای ملیت و ثبت شهروندانی که تبار هندی ندارند بارها به مقامات این کشور هشدار داده است.

به گفته این سازمان ها عدم دسترسی این شهروندان به اوراق هویتی علیرغم دهه ها زندگی در هند، عامل اصلی تبعیض و سرکوب آنهاست و بسیاری از این افراد به عنوان نیروی کار ارزان قیمت در این کشور مورد سواستفاده کارفرمایان قرار می گیرند.

از زمان به قدرت رسیدن حزب ملی گرای بهاراتیاجاناتا (بی، جی، پی)،‌ روند کسب هویت این افراد دشوارتر شده است و برخی نیز تابعیت کشور هند را از دست داده اند. از سال ۲۰۱۶ زمانی که نارندرا مودی، نخست وزیر هند به قدرت رسیده است ماهانه بطور متوسط هزارنفر به اتهام «خارجی بودن» از این کشور اخراج می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ازبکستان؛ ۵۰ هزار فرد بدون تابعیت می توانند درخواست شهروندی کنند

سیاستمدار هندی برای اعتراض به نخست وزیر شبیه هیتلر شد

آواز و نیایش دانش آموزان هندی برای سلامتی نوجوانان گیر افتاده در غاری در تایلند